www.ford-escort.cz

diskuzní fórum
Právě je 21 srp 2019 13:18

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 27 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Cosworth do RS
PříspěvekNapsal: 17 črc 2013 08:42 
Offline
nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 14 kvě 2012 12:24
Příspěvky: 44
Bydliště: Praha
Dostal jsem zajímavou nabídku na cosworth motor, tak se mě hned chytla myšlenka jestli by šel dát do mého RS (neboli jak nejlépe zvýšit výkon 1,6 je koupit motor z RS a tedy jak zvýšit výkon RS koupit motor z cossi :**/// ) , jde o to jestli se tam vůbec vejde (bez velkého řezání, vaření, ohýbání atd.), pokud by se tam vešel je možné zachovat původní převodovku, nebo ta by ten výkon (měl by tam být standard 220k, ještě nevím jestli malé nebo velké turbo) nerozchodila a je potřeba sehnat nějakou jinou, nebo tu stávající nějak upravit. Nebo někdo víte, že už se to někde řešilo a tak bych mohl zjistit bližší informace a jestli to má smysl, nebo je to úplná blbost. Někde jsem slyšel, že spodek motoru je stejný až na nějaké vnitřní změny ohledně mazání s RS, ale já jsem je naživo nikdy vedle sebe neviděl tak to jsou pro mě informace z doslechu.

_________________
RS 2000 mkV


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Cosworth do RS
PříspěvekNapsal: 17 črc 2013 09:53 
Offline
pokročilej Escorťák

Registrován: 22 črc 2011 14:04
Příspěvky: 117
Bydliště: Jeseník
Podle wiki je cosworth motor YBx založenej na Pintu http://en.wikipedia.org/wiki/Cosworth#The_YB_series
Jak se to ale liší od I4 DOHC lajny http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_I4_DOHC_engine těžko říct..třeba tu někdo bude vědět :**////

_________________
Přizdechlý bezpohlavní FoFo II.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Cosworth do RS
PříspěvekNapsal: 17 črc 2013 11:10 
Offline
huba jede ruky stojí
Uživatelský avatar

Registrován: 23 čer 2013 14:51
Příspěvky: 497
Bydliště: Medlovská bažina
No tak předně ford Escort Cosworth je ve skutečnosti sierra co vypadá jako esco, takže to bez větších zásahů nepůjde, čímž netvrdím, že by to vůbec nešlo, jde skoro všechno ale tohle by byla dost náročná úprava na hony vzdálená SWAPU motoru z 1,6ky zeteca na 2,0 která je téměř plug a play.
To nemluvím o tom, že pokud bys to chtěl na "normální" ježdění, tak na oficiální STK můžeš absolutně zapomenout a i když budeš mít neoficiální, tak stačí když ti haubnu otevře trochu méně blbý policajt než je obvyklé a máš průser.

EDIT.. ted tak přemýšlím, jestli by nebylo lepší jít cestou koupit motor a k němu sirku a takhle to dát do kupy.. :)

_________________
Ugly Duck: "překrásné" RS 2000 mk 7 na racing


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Cosworth do RS
PříspěvekNapsal: 17 črc 2013 11:25 
Offline
nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 14 kvě 2012 12:24
Příspěvky: 44
Bydliště: Praha
co se týče STK policajtů tak tam bych tak velký problém neviděl, objem motoru je skoro totožný 1998cc RS vs. 1993cc Coss takže nevím co by se jim nelíbilo, maximálně by museli řešit typ bloku. Pokud by se musel řezat a nějak šíleně upravovat celý předek tak by problém byl, protože pak by to byl zásah do konstrukce vozu, ale v případě že by se tam motor vešel bez těchto úprav a jednalo by se pouze o držáky tak by dle mého názoru neměl být problém, ale to jsou zatím administrativní věci, které je zbytečné řešit, důležité je zda se to tam dá dát a za jakých podmínek.

_________________
RS 2000 mkV


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Cosworth do RS
PříspěvekNapsal: 17 črc 2013 11:30 
Offline
huba jede ruky stojí
Uživatelský avatar

Registrován: 23 čer 2013 14:51
Příspěvky: 497
Bydliště: Medlovská bažina
Pokud ten policajt není úplný debil, tak na první pohled pozná, že to je coss motor, kterej je oturbený tedy motor, který do tvého auta vůbec nepatří. Nebo to reliéfní označení DOHC turbo z ventildeklu nějak odstraníš?

EDIT: a komplet motorovou elektriku s ŘJ k tomu budeš mít taky?
EDIT2: A vyřešené svody, které je nutné mít úplně jiné, výfuk, sání.. neboť HLAVNĚ - coss motor je uložený podélně kdežto RS je uložený příčně čímž ti vyvstává kvadrilion problémů na řešení od hadic přes elektriku, lanka, táhla atd... vlastně bys měl takové HTP - Hromadu Technických Problémů :) to si myslím, že je mnohem jednodušší a méně finančně i technicky náročné udělat si RS 2300 Turbo.
Prostě bez fakt velkých úprav ani prd. a řezání a předělávání úchytů by nakonec vlastně možná bylo to nejmenší. Já bych viděl budto přebastlit sierru, nebo udělat to RS 2000 turbo.

_________________
Ugly Duck: "překrásné" RS 2000 mk 7 na racing


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Cosworth do RS
PříspěvekNapsal: 17 črc 2013 13:04 
Offline
zkušenej Escorťák
Uživatelský avatar

Registrován: 23 črc 2012 12:16
Příspěvky: 1243
Bydliště: Košice
Ako videl som taky project v escorte vane v anglicku a bola to pecka.

No skor by som kupil sierru a riesil to tak.


Sent from my iPhone using Tapatalk

_________________
Escort RS 2000 Sauber - morette, brzdy 280mm MondeoST, OMP
Escort RS 2000 mkV. - šrot
Escort RS 2000 sauber. - šrot
Escort Combi 1.8 TD GHIA - vykonny daily car


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Cosworth do RS
PříspěvekNapsal: 17 črc 2013 16:04 
Offline
nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 14 kvě 2012 12:24
Příspěvky: 44
Bydliště: Praha
opravdu teď neřeším žádnou administrativu, jen čistě technickou věc zda se to dá nebo nedá, případně jak.
Pokud je ten blok stejný nebo aspoň rozměrově podobný tak by se tam mohl vejít napříč jako je u klasického RS, díky tomu by s lanky problém nebyl, jen asi s hadicemi,
Kdyby byl ten motor napříč tak by se nabízelo použít RS převodovku, ale u ní si nejsem jistý zda by vydržela ten výkon, nebo by se musela řešit z něčeho jiného.
Měl by to být komplet motor včetně turba a elektriky.
Ta 2,3 by taky nebyl špatný nápad, ale je na ní dost úprav a nakonec by vyšla dráž než ta cossa.
Každopádně je to jen vize, zatím jsem ho nekoupil, pouze pracuju s myšlenkou co kdyby.

_________________
RS 2000 mkV


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Cosworth do RS
PříspěvekNapsal: 17 črc 2013 16:53 
Offline
Nic neumím, nic se mi nechce, seru na to..
Uživatelský avatar

Registrován: 20 črc 2011 19:08
Příspěvky: 2781
Bydliště: Opava
fotku cosworth motoru napric v escortu sem uz videl, ale ted to nemuzu najit :**///

_________________
91' Escort RS2000 · 2.0 110kW · 1020kg · KW var.1 -40/30mm · 9,8l/100km · 7,8s/100kmh · 220km/h - Racing car
91' Escort RS2000 · 2.0 110kW · 1130kg · -60mm weitec - zender & mat tunink
N7A Power


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Cosworth do RS
PříspěvekNapsal: 17 črc 2013 17:13 
Offline
zkušenej Escorťák
Uživatelský avatar

Registrován: 21 črc 2011 07:08
Příspěvky: 389
Bydliště: Ostrava
Kdysi jsem nekde videl tabulku, kolik snese MTX max. Nm, nekde na netu to urcite bude. Kazdopadne pokud by to bylo na hrane, radsi bych to neriskoval a vubec, spis nez hadice a podobne veci bych se snazil zjistit, jak dostat a tak nejak rozumne chytit tenhle motor s převodovkou v kastli, coz je podle me nejvetsi zadrhel. Asi bych na to radsi hodil bobana a ty penize investoval do GO N7A.. ;-)


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Cosworth do RS
PříspěvekNapsal: 17 črc 2013 21:39 
Offline
Performance Dickytuner
Uživatelský avatar

Registrován: 23 črc 2011 07:45
Příspěvky: 889
Mel by tam jit, ten blok je dost podobnej a podle me bude i stejnej housing na prevodovku....jde o to jestli se to vubec vyplati se s tim srat...aby ten motor stejne nebyl po smrti ci pred

_________________
->Shnilý eskort s uřezanejma pérama a řepkový mondeo f paketu<-


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Cosworth do RS
PříspěvekNapsal: 17 črc 2013 22:38 
Offline
zkušenej Escorťák
Uživatelský avatar

Registrován: 07 srp 2011 17:51
Příspěvky: 392
Bydliště: Mělník - Vehlovice
na to, že mě na rs motoru umřeli 4 převodovky, a to jsem výkon zvednul o pár koníku, ale jezdil jsem hranu, tak bych převodovce z RS na cosworth motoru moc nevěřil. Ale je to jen muj názor.

_________________
Escort cabrio MKV RS2000 málo muziky za hodně peněz 1km/21kč
Ford Transit hodně muziky za málo peněz 1km/2,5kč

a několik soplů


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Cosworth do RS
PříspěvekNapsal: 17 črc 2013 23:07 
Offline
zkušenej Escorťák

Registrován: 29 črc 2011 00:05
Příspěvky: 341
si to muzes jednoduse porovnat s normalni kastli escorta

http://85.234.145.37/Remote098763243428 ... ort003.jpg
http://85.234.145.37/Remote098763243428 ... ort008.jpg

rozmerove je prostor stejny, ale ma jinaci uchyceni tlumicu, podbehy a taky ma vyssi tunel pro prevodovku a vyfuk

mrkni se www.passionford.com tam jsou takove projekty a uvidis co vsechno zmenili


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Cosworth do RS
PříspěvekNapsal: 17 črc 2013 23:16 
Offline
zkušenej Escorťák

Registrován: 29 črc 2011 00:05
Příspěvky: 341
koukam na fotky a porovnavam....

jednoznacne musis zvetsit tunel na prevodovku, udelat na ni uchyty v tunelu i na motor.

to chces nechat jako predokolku nebo i dozadu pohon?

EDIT: tady nazorna ukazka jak to asi nejlepe provest (ja bych do toho nesel a to jsem uz byl oznacen za masochistu zde na foru :lol: )
http://passionford.com/forum/restoratio ... o-rwd.html


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Cosworth do RS
PříspěvekNapsal: 18 črc 2013 10:37 
Offline
huba jede ruky stojí
Uživatelský avatar

Registrován: 23 čer 2013 14:51
Příspěvky: 497
Bydliště: Medlovská bažina
chetar: já myslím, že toto zvětšovat nemusí, protože plánuje ten motor uložit příčně nikoliv podélně.

s.i.d.: nedovedu si představit, že by výměna za coss motor mohla být levnější, než přehodit motor za 2,3, ke je to téměř plug and play jen s pár relativně snadno řešitelnými úpravami. Jedině idiot který neví co má by dal coss motor za výhodnou cenu. A nebo je to totální šrot do něhož bude potřeba hodně investovat a to nemluvím o té spoustě předělávek co by tě čekala a rozhodně jich bude víc než u 2,3 hybrida.

Tady máš příklad za kolik se vydraží cossa na e-bayi :

http://www.ebay.de/itm/Ford-Sierra-Esco ... 27d4a0cfd6

_________________
Ugly Duck: "překrásné" RS 2000 mk 7 na racing


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Cosworth do RS
PříspěvekNapsal: 18 črc 2013 20:04 
Offline
zkušenej Escorťák
Uživatelský avatar

Registrován: 23 črc 2012 12:16
Příspěvky: 1243
Bydliště: Košice
To je v anglicku mozno...mne tiez nukal chlapik coss motor za cca 400€. Take cenu su len v UK


Sent from my iPhone using Tapatalk

_________________
Escort RS 2000 Sauber - morette, brzdy 280mm MondeoST, OMP
Escort RS 2000 mkV. - šrot
Escort RS 2000 sauber. - šrot
Escort Combi 1.8 TD GHIA - vykonny daily car


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Cosworth do RS
PříspěvekNapsal: 18 črc 2013 20:38 
Offline
huba jede ruky stojí
Uživatelský avatar

Registrován: 23 čer 2013 14:51
Příspěvky: 497
Bydliště: Medlovská bažina
otázka ale je v jakém stavu..

_________________
Ugly Duck: "překrásné" RS 2000 mk 7 na racing


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Cosworth do RS
PříspěvekNapsal: 18 črc 2013 21:41 
Offline
zkušenej Escorťák
Uživatelský avatar

Registrován: 23 črc 2012 12:16
Příspěvky: 1243
Bydliště: Košice
Bol komplet robeny, bol som pri tom ako ho robil... Daval ho do sierry, pohon len zadku, islo to dobre...


Sent from my iPhone using Tapatalk

_________________
Escort RS 2000 Sauber - morette, brzdy 280mm MondeoST, OMP
Escort RS 2000 mkV. - šrot
Escort RS 2000 sauber. - šrot
Escort Combi 1.8 TD GHIA - vykonny daily car


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Cosworth do RS
PříspěvekNapsal: 18 črc 2013 22:14 
Offline
huba jede ruky stojí
Uživatelský avatar

Registrován: 23 čer 2013 14:51
Příspěvky: 497
Bydliště: Medlovská bažina
tak to je teda sakra slušná cena. Ale i tak se s celkovým rozpočtem abys to dal do escorta dostaneš mnohem výš než při přestrojení na 2,3

_________________
Ugly Duck: "překrásné" RS 2000 mk 7 na racing


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Cosworth do RS
PříspěvekNapsal: 18 črc 2013 22:21 
Offline
zkušenej Escorťák
Uživatelský avatar

Registrován: 23 črc 2012 12:16
Příspěvky: 1243
Bydliště: Košice
Jasne. A co sa tyka pevnosti kasne nie je problem? Pokial viem tak cossiny mali viac zvarov a mali pevnejsie kasne.

Btw tak ci tak by som to dal do sierrky, je to predsa zadok aj ked 4x4 je podla mna lepsie. No urcite radsej kup hotovu cossu, vynde ta to rovnako cenovo si myslim podla tych uprav co by bolo treba urobit.


Sent from my iPhone using Tapatalk

_________________
Escort RS 2000 Sauber - morette, brzdy 280mm MondeoST, OMP
Escort RS 2000 mkV. - šrot
Escort RS 2000 sauber. - šrot
Escort Combi 1.8 TD GHIA - vykonny daily car


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Cosworth do RS
PříspěvekNapsal: 18 črc 2013 22:23 
Offline
huba jede ruky stojí
Uživatelský avatar

Registrován: 23 čer 2013 14:51
Příspěvky: 497
Bydliště: Medlovská bažina
S tím hodit to do sierry musím naprosto souhlasit, však sem to hned na začátku navrhoval, aspon by tu byl další zajímavý projekt :*/-)

_________________
Ugly Duck: "překrásné" RS 2000 mk 7 na racing


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 27 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz