www.ford-escort.cz
http://www.ford-escort.cz/phpBB3/

E85 FFV Přestavba a zkušenosti ... Focus
http://www.ford-escort.cz/phpBB3/viewtopic.php?f=29&t=146
Stránka 12

Autor:  Balosh [ 24 srp 2011 20:02 ]
Předmět příspěvku:  E85 FFV Přestavba a zkušenosti ... Focus

Vzhledem k tomu, že sem permanentně chudej a nemám ani na dalšího prohnilýho escorta sem se začal zajímat kolik mě vlastně stojí moje auta... zaměřil sem se na Focuse kterým jezdím nejvíc, pracovně i soukromě 25 000 -30 000 kilometrů ročně. Při dlouhodobý spotřebě 10l (jezdím nejvíc město trasy 3-8km) utratím ročně na benzínu prachy alespoň na 4 escorty a jednu fiestu. Kdyby to jízda alespoň stála zato ale ta hladová 1.8 jede jak fiesta co má na střeše 4 escorty .)

Studoval sem si různý články, fóra a zkušenosti kolem E85 (ethanol pro ty co netuší) a rozhodl se to otestovat... pro začátek sem smíchal N95 a EH5 v poměru 1:1 změna byla jediná - nárůst spotřeby cca o 1l tak sem zkusil 2:1 potom 3:1 a najednou si uvědomil, že úspora jednoho pivka na nádrži je vlastně k ničemu a na všechno se jako vždy vysral.

Následně se tohle téma začalo hodně probírat a vyrojily se desítky firem, slibující přestavby s doplňkovou řídící jednotkou za cca 8500,- + montáž, tak sem nelenil a objednal si přes eBay sadu od Brazilského výrobce který bude mít s E85 zkušenisti, nicméně je to made in China (co dneska není) a přišla z Irska :) Po všech negativních i pozitivních zkušenostech a informacích co sem za pár měsíců prohledal se Focus se zetecem ukázal jako ideální vozidlo na přestavbu. Palivová soustava je shodná s modelem FFV (oficiální verze od Forda) čili odpadá strašák s rozpadávájícími se hadičkami a pryžovými těsněními. Objednal sem dražší sadu, která se napojí na Lambdu a odpadá druhý strašák - extrémně chudá směs - vysoká teplota spalování.

Dneska sem objel trasu cca 20km na benzín (bez klimy dojížděl sem rezervu) pak zabudoval autoffv jednotku a do prázdný nádrže natankoval e85 a objel trasu znova (tentokrát s klimou). K mýmu úžasu spotřeba naopak klesla:

Výpočty psychopata z dnešního testu:

N95
cena: 34,9
spotřeba: 10,5l

cena za km: 3,6645 Kč
ročně: 91612,5 Kč


E85
cena: 26.9 (v praze je kurevsky drahej)
spotřeba 9,5l

cena za km: 2,5555 Kč
ročně: 63887,5 Kč


Tak jestli tyhle spotřeby a ceny vydrží vychází roční úspora 27 725,- !!! A pánové za to si zarok koupim novýho zeteca až mi tady shoří písty a ještě mi zbyde!!!!

Autor:  fonz [ 24 srp 2011 20:12 ]
Předmět příspěvku:  Re: E85 FFV Přestavba a zkušenosti ... Focus

potom napis az ti umre motor :mrgreen:

Autor:  Balosh [ 24 srp 2011 20:17 ]
Předmět příspěvku:  Re: E85 FFV Přestavba a zkušenosti ... Focus

No já doufám v opak .)

Autor:  fonz [ 24 srp 2011 20:20 ]
Předmět příspěvku:  Re: E85 FFV Přestavba a zkušenosti ... Focus

treba to vydrzi, znam nekolik lidi co to davaji do auta 1:1 a taky jim to jeste funguje :-)

Autor:  angličák [ 24 srp 2011 20:25 ]
Předmět příspěvku:  Re: E85 FFV Přestavba a zkušenosti ... Focus

Balosh píše:
Tak jestli tyhle spotřeby a ceny vydrží vychází roční úspora 27 725,- !!! A pánové za to si zarok koupim novýho zeteca až mi tady shoří písty a ještě mi zbyde!!!!



Až k této větě je to fajn :lol: Jinak přeju, ať do tohoto bodu nedojdeš...

Autor:  Balosh [ 24 srp 2011 20:31 ]
Předmět příspěvku:  Re: E85 FFV Přestavba a zkušenosti ... Focus

Tak přinejhoršim se zrovna tenhle motor dá sehnat za rozumný peníze.... ale pevně doufám, že případný problémy se projevěj nějakym varováním, dlouhý cesty si hodim v nějakým poměru a stejně tak i v zimě a mělo by to bejt cajk.



První postřehy:
- Starty motor musí točit o chvilku dýl než chytne.... prej svíčky psali v těch článcích...

Autor:  zde. [ 24 srp 2011 23:22 ]
Předmět příspěvku:  Re: E85 FFV Přestavba a zkušenosti ... Focus

Jebat, 1.8D co chlastá pořád stejně a je to :shh:

Autor:  skaldal [ 25 srp 2011 13:25 ]
Předmět příspěvku:  Re: E85 FFV Přestavba a zkušenosti ... Focus

Já bych to dal na LPG, ale to je každého volba.

Autor:  Balosh [ 25 srp 2011 15:19 ]
Předmět příspěvku:  Re: E85 FFV Přestavba a zkušenosti ... Focus

LPG nemam rad..... nevim proč.... podle mě je to dobrý tak do 740i a podobnejch

Autor:  skaldal [ 25 srp 2011 17:12 ]
Předmět příspěvku:  Re: E85 FFV Přestavba a zkušenosti ... Focus

Já zas nemám rád naftu a taky mám nafťáka. Holt člověk nějak nepotřebuje vrazit všechny vydělaný peníze do pohonných hmot. :lol:

Autor:  Balosh [ 26 srp 2011 10:35 ]
Předmět příspěvku:  Re: E85 FFV Přestavba a zkušenosti ... Focus

Tak další poznatky:

- Nad 4000 ot. se v zetecu probudí bestie, jakou sem v nem jeste nepoznal.

Autor:  KKKuba [ 26 srp 2011 10:49 ]
Předmět příspěvku:  Re: E85 FFV Přestavba a zkušenosti ... Focus

takže nekecali když říkali že se výkon zvýší?

Autor:  Maxx [ 28 srp 2011 12:30 ]
Předmět příspěvku:  Re: E85 FFV Přestavba a zkušenosti ... Focus

kecali...tomu co zažívá balosh se říká placebo efekt :mrgreen:

Autor:  Balosh [ 28 srp 2011 22:39 ]
Předmět příspěvku:  Re: E85 FFV Přestavba a zkušenosti ... Focus

placebo do sebe budu ladovat...... po dvou dnech sem to auto skoro nenastartoval :-D a slečna řekla že smrdim jak když se vracim ráno domu..... když to nakonec chy\tlo

Autor:  angličák [ 28 srp 2011 23:00 ]
Předmět příspěvku:  Re: E85 FFV Přestavba a zkušenosti ... Focus

Takže se k tomu 2.0 nakonec takto oklikou dopracuješ :thumbup:

Autor:  Balosh [ 07 zář 2011 22:46 ]
Předmět příspěvku:  Re: E85 FFV Přestavba a zkušenosti ... Focus

Ták,

úspěšně zdolán výlet 1700km .... úspora s E85 vychází kolem 1400kč na celej výlet :) docela ujde....

Postřehy:

- Stěžujeme si, že máme nejdražší benzín, ale na slovensku sem tankoval N95 za 35,5 v Maďarsku si za jeden litr účtujou famózních 45,5 !!!

- V Maďarsku se dá E85 natankovat na každý větší Agipce hlavně kolem dálnic a na výpadovkách z měst. Je cca o 10kč levnější než Natural.

Autor:  Maxx [ 09 zář 2011 07:23 ]
Předmět příspěvku:  Re: E85 FFV Přestavba a zkušenosti ... Focus

my si nestěžujeme že máme benzín nejdražší, konkrétně já si stěžuju že za ty stejný peníze (někdy i dráž) než v Rakousku a Německu u nás tankujeme daleko větší sračku...byl jsem letos květnu služebně v Holandsku s naší blbou firemní Lagunou combi a i když bych nevěřil že ten rozdíl může být tak poznat, po dotankování prázdné nádrže za čárou jelo to auto úplně jinak...do Voyagera (byť je ten motor stará italská ludra) poctivě leju co třetí tankování CDI ochranu palivové soustavy od SONAXu, protože když jsem viděl co ta naše brusná pasta umí udělat se vstřikama, jímla mě docela hrůza...

Autor:  Mondík [ 16 lis 2011 11:46 ]
Předmět příspěvku:  Re: E85 FFV Přestavba a zkušenosti ... Focus

Balosh píše:
Vzhledem k tomu, že sem permanentně chudej a nemám ani na dalšího prohnilýho escorta sem se začal zajímat kolik mě vlastně stojí moje auta... zaměřil sem se na Focuse kterým jezdím nejvíc, pracovně i soukromě 25 000 -30 000 kilometrů ročně. Při dlouhodobý spotřebě 10l (jezdím nejvíc město trasy 3-8km) utratím ročně na benzínu prachy alespoň na 4 escorty a jednu fiestu. Kdyby to jízda alespoň stála zato ale ta hladová 1.8 jede jak fiesta co má na střeše 4 escorty .)

Studoval sem si různý články, fóra a zkušenosti kolem E85 (ethanol pro ty co netuší) a rozhodl se to otestovat... pro začátek sem smíchal N95 a EH5 v poměru 1:1 změna byla jediná - nárůst spotřeby cca o 1l tak sem zkusil 2:1 potom 3:1 a najednou si uvědomil, že úspora jednoho pivka na nádrži je vlastně k ničemu a na všechno se jako vždy vysral.

Následně se tohle téma začalo hodně probírat a vyrojily se desítky firem, slibující přestavby s doplňkovou řídící jednotkou za cca 8500,- + montáž, tak sem nelenil a objednal si přes eBay sadu od Brazilského výrobce který bude mít s E85 zkušenisti, nicméně je to made in China (co dneska není) a přišla z Irska :) Po všech negativních i pozitivních zkušenostech a informacích co sem za pár měsíců prohledal se Focus se zetecem ukázal jako ideální vozidlo na přestavbu. Palivová soustava je shodná s modelem FFV (oficiální verze od Forda) čili odpadá strašák s rozpadávájícími se hadičkami a pryžovými těsněními. Objednal sem dražší sadu, která se napojí na Lambdu a odpadá druhý strašák - extrémně chudá směs - vysoká teplota spalování.

Dneska sem objel trasu cca 20km na benzín (bez klimy dojížděl sem rezervu) pak zabudoval autoffv jednotku a do prázdný nádrže natankoval e85 a objel trasu znova (tentokrát s klimou). K mýmu úžasu spotřeba naopak klesla:

Výpočty psychopata z dnešního testu:

N95
cena: 34,9
spotřeba: 10,5l

cena za km: 3,6645 Kč
ročně: 91612,5 Kč


E85
cena: 26.9 (v praze je kurevsky drahej)
spotřeba 9,5l

cena za km: 2,5555 Kč
ročně: 63887,5 Kč


Tak jestli tyhle spotřeby a ceny vydrží vychází roční úspora 27 725,- !!! A pánové za to si zarok koupim novýho zeteca až mi tady shoří písty a ještě mi zbyde!!!!


Ahoj Balosh,
prosím, napiš co je to za sadu, co jsi montoval.
Díky za odpověď.

Autor:  Balosh [ 21 lis 2011 11:13 ]
Předmět příspěvku:  Re: E85 FFV Přestavba a zkušenosti ... Focus

Koupil jsem následující:
http://www.ebay.ie/itm/ws/eBayISAPI.dll ... 0704448856

Zkušenost s dlouhodobým užíváním je následující:

- Při častém střídání E85 a N95 to ECU moc nepobírala co se vlastně děje. Občas se ráno stalo, že motor nechtěl nastartovat a při kuckání naskočila chyba: Příliš bohatá směs.

- Jednotku jsem na zimu vymontoval, E85 má problém se studenými starty, a nebavila mě opakující se chyba.

Pokračovat budu pravděpodobně na Jaře:

- Nové svíčky (doporučuje se kvůli nižší zápalnosti E85 nějaký "pulsní" či co.
- Nový palivový filtr (líh v dokonale vyčistí všechny srajdy v nádrži a pošle je dál).
- Zamyslet se, zjistit na kterou lambdu přídavnou jednotku zapojit, jestli před kat nebo za kat? Momentálně jsem to měl před a když se pokusím trošku zapnout mozek, tak někde v hloubi duté hlavy cítím že sem to měl zapojit spíš za.
- Koupil jsem si diagnostický kabel a zkusím pozorovat hodnoty za jízdy při startu a těsně po nejdřív s N95 a pak s E85.

Autor:  mvauto [ 20 led 2012 02:04 ]
Předmět příspěvku:  Re: E85 FFV Přestavba a zkušenosti ... Focus

Jednoduchý, nekupovat neznačkové no name jednotky. Jinak nevidím důvod proč by to mělo oddělat motor, je to nesmysl. Má vyšší oktanové číslo (109) takže motor jde klidněji, E85 čistí palivovou soustavu, proto je nutnost cca po 500 až 1000 ujetých km na E85 vyměnit palivovej filtr. Taky je lepší pořídit nové svíčky.

Dělám přestavby na bioethanol e85, námi montované jednotky vyvíjí a vyrábí česká firma, v zimě startuje v pohodě, chudost a bohatost směsi jde na jednotce odladit po připojení auta na diagnostiku. Mám escort VII 1.4 a escort VI cabrio 1.8 xR3i a obě jezděj na čistej E85 a noma problema ;-) www.mvauto.cz

Stránka 12 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/