www.ford-escort.cz
http://www.ford-escort.cz/phpBB3/

Opravy karoserie
http://www.ford-escort.cz/phpBB3/viewtopic.php?f=26&t=755
Stránka 811

Autor:  angličák [ 26 zář 2014 19:30 ]
Předmět příspěvku:  Re: Opravy karoserie

Tam je víc všeho, než původního vozu, vždy když je mi nejhůř, jdu se do stodoly rozesmát, až kameny padají ze zdí :lol:

Autor:  pety [ 26 zář 2014 19:31 ]
Předmět příspěvku:  Re: Opravy karoserie

este parkrat zaajdes a nebudes musiet burat stenu...

Autor:  Radek124 [ 26 zář 2014 21:15 ]
Předmět příspěvku:  Re: Opravy karoserie

Není nad karierní postup :==) .. převzato z komentáře k videu na facebooku..

.....Najprv som ta mal za klampiara. Potom za umeleckeho kovaca. Ale teraz vidim ze si vlastne posuk (ze si sa na toto dal ukecat)...

Autor:  Laco - SVK [ 27 zář 2014 18:30 ]
Předmět příspěvku:  Re: Opravy karoserie

Obrázek

Obrázek
Sa zaúčam ...

Autor:  Wizzy [ 30 zář 2014 08:26 ]
Předmět příspěvku:  Re: Opravy karoserie

Bez prdele, jak tohle dokázalo držet v jednom kuse, kterému se říká auto?! :-*))
Ovšem jestli z tohohle hovna upleteš opět ten krásnej auťák, co to kdysi byl, tak klempíř, umělecký kovář i pošuk jsou ještě málo :*/-)

Autor:  dr.morfeus [ 26 pro 2014 19:45 ]
Předmět příspěvku:  Re: Opravy karoserie

Sklizeno odkudsi
Obrázek

Autor:  angličák [ 26 pro 2014 20:10 ]
Předmět příspěvku:  Re: Opravy karoserie

Hovada fakt. Občas kouknu na Stanceworks a tam je to taky velmi výživné skrz tyto precizní tuningy...

Autor:  angličák [ 23 led 2015 18:51 ]
Předmět příspěvku:  Re: Opravy karoserie

...každý, kdož se kdy vrhl na tmelení čehokoliv na vozidle jistě pochopí, že natáhnout celou hranatě kulatou dodávku, aby DOUFÁM šly odlesky rovně, je velmi dobrá činnost k dosažení hospitalizace v blázinci :-D

Obrázek

Autor:  pety [ 23 led 2015 19:08 ]
Předmět příspěvku:  Re: Opravy karoserie

a co to tam mate pane?nejaky teranzit?
celkom pekne vam to ide...

Autor:  angličák [ 23 led 2015 20:19 ]
Předmět příspěvku:  Re: Opravy karoserie

Teranzit prej :*/-) :-D Kvantem prací se to Terranu blíží a dokonce jej i předbíhá. Je to taková letitá průběžná Mk.II, ta až odjede po svých, tak bude snad i ohňostroj :-D

Autor:  pety [ 23 led 2015 20:32 ]
Předmět příspěvku:  Re: Opravy karoserie

kurna az teraz som pozrel ze mi tam e skocilo ale celkom sa to tam hodi... takze tEranzit

Autor:  Laco - SVK [ 24 led 2015 18:53 ]
Předmět příspěvku:  Re: Opravy karoserie

Ja sa neviem dockat,ked zacnes na tej pagode makat.

Autor:  angličák [ 05 úno 2015 10:42 ]
Předmět příspěvku:  Re: Opravy karoserie

Pagoda stojí venku pod plachtou, protože jsou chvíle, kdy je to už moc i na flegmatika mého rázu.

Předem říkám, že to není stěžování, ani pláč, jen takový podrobnější popis činnosti pro ty, co občas na něčím prohlásí, že na tom nic není. Stačí mít jen svářečku a je to.

Někdo mi onehdá tvrdil, jaká je karosařina krásná práce. Ano, je, ale musíte to tam namlátil přes sebe na body, zaházet kytema a během jednoho dne s tím být hotový i s lakem, pak je natáhnout dlaň a smát se nad výdělkem.

Kolik času si myslíte, že zabere výroba tohoto dílu?

Obrázek

Podotýkám že spodní hrana je do radiusu, ta levá svislá taky, nahoře se však stýká naprosto rovně bez prohybu. Zaklepáním zálisu v rohu se vám to celé pokřiví, a horní hrana je najednou delší než spodní.
V této ploše by to po prostém okamžitém přivaření udělalo bouli s efektem cvakací plechové žabky, což mnoho klempířů jistě přivedlo do hrobu.
Obě styčné hrany (levá, spodní) jsou zahnuté dovnitř a opakuji - do radiusu. Přičemž ta svislá vlevo je zalomená dvakrát do tvaru L. Takže si to naohýbáte, začnete dělat prolis ,ten to stáhne, přiložíte na auto a je to naprosto špatné. Nahoře to je delší o 5 mm. Opačný postup, prvně prolisovat a pak ohnout je nemožný, nevložíte do ohýbačky a dělat tuto délku ručně by bylo na mašli a výsledek by se moc nedostavil.
Tak tedy klepete, rozháníte, průběžně sledujete jak se to stále nevylepšuje, pak najednou po pár hodinách běhání mezi autem a nářadím vidíte světlo v tunelu. Mezitím tečete z toho, jak jednou rukou držíte plech a druhou poslepu milionkrát strkáte samosvorné kleště rukou skrz okno někam do rohu, kde nevidíte, aby se to stáhlo a stále to bylo přesně v pozici (každý mm se projeví chybou jinde).
Stále přikládáte k auta, stále klepete, tu se to odehne jinam, tu to popojede do naprosté uslzené marnosti, rozháněním spodku vedoucího k zkrácení vrchu se to zas rozjede ve svislé spáře rohu - přerovnáte ty ohyby a tak dokola. Přichází druhý den a stále klepete. Samozřejmě to rozklepat kolem prolisu, který drží jak písmo svaté je vskutku problém, takže se to neustále jaksi krčí, vlní a celkově máte pocit, že se brodíte bažinou plnou exkrementů a nervy vám někdo přeměnil na strunný nástroj obsluhovaný hráběmi.

No a nakonec to tam přiložíte, vidíte podle měrky že to je max na 2 mm kytu a to jen někde. V tu chvíli se slzou v oku vynášíte poslední řeč na touto krásnou událostí, to je poslední pohled na rovnost, neb přichází k slovu svářečka. A ta je tak hodná, že z plechu vytáhne veškeré pnutí, které tam ani nebylo. Bodík po bodíku, opatrně po tom chodíte jak po tenkém ledě, přestávečky na vychladnutí (plechů i obsluhy), odbroušení bodíků aby to nestahovaly, pak zas bodování. Několikrát pokus o oběšení z toho, že to opravdu našlo nějaké pnutí co tam nebylo. Překlepávání (v té ploše stačí klepnutí navíc a je tam co - vlna).

No a až s tím skončíte, řeknete si, proč já debil jsem to nenabodoval na falc , nezaházel ihned vláknem a měl sem klid.

Ale víte, že to nechcete takto dělat.

Nu a pointa je, že ten bok už byl v tmelu, ale na můj zvrácený vkus to bylo moc poznamenáno tokem času a nechtělo se mi to kytovat až tak moc, byvše poznamenán depresivními obrazy, v kterých upadavají tmelené ploch z aut a hroutí se mi na hlavu.

Takže flexa! RAUS! Arbeit macht frei!!!

Autor:  pety [ 05 úno 2015 10:54 ]
Předmět příspěvku:  Re: Opravy karoserie

Tak to bol teda riadny ventil.ano pane A, mate to tazke ale vysledok vzdy stoji za to.a za seba vravim ze keby som mal na vase sluzby dostatok penazi tak by u vas stal na opravu plechariny dalsi povoz z radu fordov a modelov escort s motorom o nicom...jeden, ktory sice nikoho ale fakt ze nikoho nezajima ale ja ho mam proste rad.

Autor:  angličák [ 05 úno 2015 11:01 ]
Předmět příspěvku:  Re: Opravy karoserie

Tož já to nechtěl nějak ventilovat, nebo prezentovat jako nějaké zlo, prostě je to jen popis činnosti, aby lidé věděli, co se za manuální prací skrývá.

Pety, abys nebyl cenou překvapen, troufám si tvrdit, že jsem vlastně levný.

Autor:  pety [ 05 úno 2015 11:30 ]
Předmět příspěvku:  Re: Opravy karoserie

No ono to levny je pre kazdeho nejaky iny pojem :grin:

Autor:  Laco - SVK [ 05 úno 2015 12:20 ]
Předmět příspěvku:  Re: Opravy karoserie

Ja by rad vedel kolko si uctujes za hodinu prace.

Autor:  angličák [ 23 bře 2015 20:01 ]
Předmět příspěvku:  Re: Opravy karoserie

...všecko jde, když se chce....a je správný forichtung aneb stočený ohýbaný plech do U. jen jsem si něco zkoušel :-D

Obrázek

Obrázek

Autor:  pety [ 23 bře 2015 21:21 ]
Předmět příspěvku:  Re: Opravy karoserie

asi ano.vsetko sa da.a vyzera to ohybane za studena.predpokladam ze v nejakom kopyte a lise... alebo poctivo kovadlina, klieste a kladivo?

Autor:  Laco - SVK [ 23 bře 2015 21:59 ]
Předmět příspěvku:  Re: Opravy karoserie

Jake je to velke? Teda skor male?

Stránka 811 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/