www.ford-escort.cz
http://www.ford-escort.cz/phpBB3/

Brzdové potrubí
http://www.ford-escort.cz/phpBB3/viewtopic.php?f=24&t=1475
Stránka 12

Autor:  vizn [ 10 zář 2014 01:42 ]
Předmět příspěvku:  Brzdové potrubí

1. Jaký průměr a matroš. respektive proč jsou měděné vhodné na veterány? Jak dlouho vydrží?

2. Když bych od hlavního brzdového válce z jednoho vývodu chtěl udělat dva, průměry trubek jsou stejné? nebo po rozdvojení musí býti silnější?

3. A co zapojení? Křížem? Předek/zadek? Je jedno jaké vývody z válce použiji?

Děkuji za cenné rady ...

Autor:  Lahvac [ 11 zář 2014 04:00 ]
Předmět příspěvku:  Re: Brzdové potrubí

Musím podpořit Vinzův dotaz. Čeká mě obměna pár trubiček a krom přeohýbání benzínové trubičky z Š1503 na Š Octavia Combi r.v.68 nemám žádné zkušenosti. Jak už jsem se poučil, když nevím co přesně mám chtít, tak je tu velká šance být ojebán na kravinách.

Autor:  angličák [ 15 zář 2014 11:50 ]
Předmět příspěvku:  Re: Brzdové potrubí

Na základě mé arogance a nekompetentnosti sem to vyčistil od nevhodných příspěvků. Třeba pánovi poradí někdo jiný.

Autor:  angličák [ 19 zář 2014 08:03 ]
Předmět příspěvku:  Re: Brzdové potrubí

:-*)*

Autor:  vizn [ 19 zář 2014 09:16 ]
Předmět příspěvku:  Re: Brzdové potrubí

Žádná odpověď je stejně tak k hovnu jako ta tvá predesla...

Autor:  angličák [ 19 zář 2014 09:42 ]
Předmět příspěvku:  Re: Brzdové potrubí

Když myslíš :==)

Autor:  malfis [ 20 zář 2014 00:41 ]
Předmět příspěvku:  Re: Brzdové potrubí

Taky to trochu nepobírám... člověk se zeptá na radu, tak místo odpovědi "přečti si to támhle" si fakt nemusel psát nic. Fórum je dle mého opravdu k tomu, abychom se podělili o zkušenosti z praxe, ne jen vystavovali foto úprav vlastních projektů atd.

Jinak tedy k tématu...

Zvolili jsme s viznem ocelové trubky potažené epoxidem, zevnitř poměděné. Tak jak je to origo (tam akorát nevím zda-li jsou poměděné zevnitř). Jinak tedy stejný efekt splní měděné potrubí, ale jsou výrazně dražší. Zase se asi lépe tvaruje a vytváří se přípravkem konce. Takže je na každém co si vybere. Jinak dle pána v prodejně lze použít měděné potrubí i do nových aut, ale musí být vybaveno jakýmsi číslem a je třeba od něj mít doklad (protokol) že se jedná o automobilové potrubí, protože to údajně prasata dělají z obyč trubek z ledničky apod. automobilové měděné potrubí je totiž z "jiné" mědi a mohlo by dojít k tomu že vás na STK vyhodí. Další varianta je ho nabarvit na černo... Co je na tom pravdy, nevím. Měděné trubky také asi vydrží mnohem déle než ocelové neboť nekorodují...

Za další průměr potrubí před rozvodkou atd. neřešit pokud se jedná o normální auto nebo rozvody na "pár" metrů. Nic by se nezkazilo, ale je to asi zbytečné. Do mozku ABS taky nevedou z HBV tlustší trubky... Jde o hydraulický systém, který se odvzdušní a měl by chodit v pořádku nehledě na průměr daných trubek. V rámci logiky ovšem, ne že z 1cm trubky pak povedu 4,75mm že...

Vývody z HBV (vyhodil jsem ABS) řeším momentálně tak, že zadní vývod jsem napojil na zadní brzdy a předek na přední... tak jak napsal radek vedle v topiku. Takže uvidíme jak to bude fungovat.

Autor:  Rosťa-rs [ 04 bře 2015 21:19 ]
Předmět příspěvku:  Re: Brzdové potrubí

Tak to jo takže měděné se mohou používat taky :-D protože ty ocelové se fakt blbě ohýbají..... :-(

Autor:  Radek124 [ 04 bře 2015 23:14 ]
Předmět příspěvku:  Re: Brzdové potrubí

nerez je nej.. ale ta cena trubek :D

Autor:  vizn [ 06 bře 2015 20:38 ]
Předmět příspěvku:  Re: Brzdové potrubí

Ja sem dal ocel nakonec... PROTOZE pertlovacka za 6k mi delala na medenejch trubkach od quickbrake porad sikme konce. celej den sem se s tim sral, nadaval a uz i uvazoval, ze si konce necham nekde udelat, ale pak jsem si vsimnul, ze trubicka nema rovnomernou silu steny - tudiz dirka neni uplne vystredena... nvm jestli to byl zmetek, nebo je to u vsech a malfis to neresil :D Takze po rozpertlovani asi 30ti medenych koncu, ktere dle mych pozadavku byly totalne nahovno jsem udelal jeden ocelovej a byl jak od Forda... takze bylo rozhodnuto. pak dalsi vec je ta, ze pokud to nevyzihas (alespon konce) a dotahnes, muzes pri naslednem utahovani ohybat dalsi trubku... a sice se to hure ohyba ( je to spis o cviku a neco si ohnout cvicne a naucit se s tim pracovat) ale daval jsem od valce az ke kolum jeden kus a ta ocelova alespon pruzi, takze se nezdeformovala kdyz sem ji sral za motor...

Obrázek

chapu spravne zapojeni? spodni vyvody - predni kola, bocni prez regulator dozadu? dikes

Autor:  c.w.o.k. [ 10 dub 2015 00:14 ]
Předmět příspěvku:  Re: Brzdové potrubí

taky mi to tak připadá

Autor:  Lahvac [ 10 dub 2015 01:10 ]
Předmět příspěvku:  Re: Brzdové potrubí

Součástka 8A je omezovač tlaku??

Autor:  malfis [ 10 dub 2015 10:52 ]
Předmět příspěvku:  Re: Brzdové potrubí

Jop, i 8. Buď se montovaly ty větší nebo menší válce. Asi v závislosti s motorem, nvm.

Autor:  angličák [ 10 dub 2015 16:09 ]
Předmět příspěvku:  Re: Brzdové potrubí

Abych dostál duchu mých příspěvku tak - kua nechápu, jak jsem kdy mohl s těma levnýma "na nic" sadama kdy udělat jakoukoliv trubku. Čtu li ten elaborát o problémech s přípravky za x tisíc, tak už nechápu nic, ani to, jak je možné, že brzdilo i něco, co sem rozklepal důlčíkem ve svěráku bez čehokoliv. Dokonce to šlo i pak rozebvrat a složit. Ale co už. :lol: Držím vám palce chlapci, pořádné nářadí je fakt primární věc. Ty ruce pak už........ :-*))))))

Autor:  malfis [ 10 dub 2015 17:21 ]
Předmět příspěvku:  Re: Brzdové potrubí

Pertlovačka je v pořádku, ta trubka má opravdu šišatou stěnu, nicméně těsní to. Co jsem vyndal trubku při montáži omezovače, kterou jsem tam dal při aplikaci 300 brzd tak i ty mé v autě budou pravděpodobně všechny šišaté, ale vše drží, těsní, most to vydrželo 2x tak asi v pořádku a že jsem šel teď na jaře opravdu tvrdě na brzdy :) Nicméně když bych šel do celého vedení po autě jako vizn, tak bych také šel už do oceli nebo eventuelně do CuNi trubek, protože ta měď se tvaruje fakt fantasticky.

Autor:  Radek124 [ 10 dub 2015 19:49 ]
Předmět příspěvku:  Re: Brzdové potrubí

já taky dělal cele auto sadou za 400 a nikde nic neteklo :D :D

Autor:  vizn [ 15 dub 2015 18:40 ]
Předmět příspěvku:  Re: Brzdové potrubí

no ale jak pak vypadala trubka v miste upnuti... tak tady nemachrujte ze je to o rukach :D take jsem mel na predku asi dva roky jednu stranu rozklepanou jen dulcikem z nejake homemade pertlovaci sady po dedovi - delal sem to poprve, zadnej dvojitej pertl a take tesnilo, ale asi kazdy ma jine pozadavky :P ale jedine ocel... alespon to pak drzi tvar, pruzi to...

Autor:  Rosťa-rs [ 28 kvě 2015 22:01 ]
Předmět příspěvku:  Re: Brzdové potrubí

A já jsem pro adamantium :-D

Autor:  77Milda77 [ 26 čer 2015 20:57 ]
Předmět příspěvku:  Re: Brzdové potrubí

Rada, ktera jednou muze pripadne zachranit i zivot? Brzdove trubky vyrobene z medi na auto v ZADNEM pripade nedavej. Nejenze med je za tepla velice mekka (a snadno prorazitelna kdejakym kamenem), za studena je naopak velice krehka a casem (tepelnymi cykly) tvrdne a praska (zvlaste v oblasti namahanych spojeni). Tlak v brzdach mnohdy prevysuje i 1,000 PSI - a v zime ti muze stacit jen mala microscopicka prasklina v potrubi k tomu, aby se to potrubi pri plnem tlaku brzd doslova roztrhlo... Z techto duvodu je pouziti medeneho potrubi v brzdovem anebo vysokotlakem palivovem systemu v mnoha zemich (vcetne USA) doslova nelegalni. Pokud chces potrubi, ktere bude spolehlive trvat na veky, pouzij nerez ocel.

Ps: Je to citace od jednoho chytrého pána...

Autor:  anthAn [ 29 čer 2015 16:48 ]
Předmět příspěvku:  Re: Brzdové potrubí

měď se zpevňuje mechanickým namáháním, tepelné namáhíní jí vzátí houževnatost ... tzv žíhání

Stránka 12 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/