www.ford-escort.cz
http://www.ford-escort.cz/phpBB3/

N7A +weber/stvorklapka
http://www.ford-escort.cz/phpBB3/viewtopic.php?f=19&t=988
Stránka 47

Autor:  LeMans [ 09 črc 2013 19:48 ]
Předmět příspěvku:  Re: N7A +weber/stvorklapka

Tak klapkou s větším průměrem ti proteče do motoru víc vzduchu, takže něco by to přidat mohlo...

2 Angličák: já vím, že to je nejlepší a dost snadná cesta, ale když už bude zbybridováno, proč to ještě nedoladit.. nebo...?

Autor:  toki [ 09 črc 2013 19:49 ]
Předmět příspěvku:  N7A +weber/stvorklapka

Co vy na to??

http://www.fordfans.cz/efi/efi.php?p=tuning


Sent from my iPhone using Tapatalk

Autor:  crazyape [ 09 črc 2013 19:53 ]
Předmět příspěvku:  Re: N7A +weber/stvorklapka

Vetsi klapka ti podle me nepomuze....jelikoz potrubi je prizpusobeny na urcitej prumer a z toho je spocitanej i objem.....uz jsem videl i podomacku vyrabeny sani s velkou klapkou a potrubim, otazka je jestli se potom rj nezblazni, teoreticky by nemela.

Nicmene na seriove RJ bude vzdy nejaka takova uprava k nicemu, jelikoz kazda uprava potom potrebuje naladit takze pECU se nevyhnes. Cena jednotek uz neni tak hrozna, horsi bude asi sehnat nekoho kdo to dobre naladi a za slusne penize. Vubec si nedokazu predstavit kolik muze takovy den, dva ladeni na brzde stat? 10-15tis?

Karbec + rozdelovac nebude tak hrozna investice ale zase by to chtelo nekoho kdo to korektne naladi....

Se seriovou jednotkou ti nejvetsi prinos prinese odlehceny setrvak, upravene sani + hlava + vyfuk, sportovni vacky udelane namiru treba od krejbicha + stelovaci rozvodove kola.
Potom musi optimalne nastavit casovani, pouziva se na to takovy velky "uhlomer" ktery pridelas na kliku, optimalni je to ladit na brzde ale u RSa je malo mista takze musi motor ven.
Kdyz ti strojar da spravne udaje a ty motor spravne nacasujes tak si muzes prinest klidne 30ps navic. ... Toto vse optimalne provadet uz na 2,3...

Touto cestou bych chtel jit jednou ja.

Autor:  Majhul [ 09 črc 2013 21:40 ]
Předmět příspěvku:  Re: N7A +weber/stvorklapka

Tak co vim ja,tak na Webery se pouziva rozdelovac BEZ podtlakove regulace,jenom s odstredivou kde je potreba naladit pruzinky odstredivky odpovidajicimu motoru a otackam,coz zni zase jako problem ale je to resitelne.
Varianta Webery+rozdelovac je urcite "nejjednodussim"a nejefektivnejsim zvysenim vykonu.Programovatelna jednotka k Weberum je podle me uplnej nesmysl.
Varianta ctyrklapka+prog.RJ by byla asi to nejlepsi co by slo,ale taky balíííík penez,myslim ze moc velkej balik.
Dat vesti klapku bude urcite do plusu,ale moc velkej prinos to myslim mit nebude,protoze jednotka si to bude stejne hlidat v nejakejch svych mezich.

Takze ja myslim ze jestli se pustit do upravy motoru tak jit urcite cestou-vacky+svody+vyfuk.webery+rozdelovac a par tydnu si hrat s naladenim :-*)* ale pak zas jako :-*)**

Autor:  anthAn [ 09 črc 2013 23:39 ]
Předmět příspěvku:  Re: N7A +weber/stvorklapka

Radek124 píše:
protože předstih závisí na otáčkách a zatížení motoru + dalších věcech

je rozdíl zda pojedeš dejme tomu na 2000 otáčkách a budeš plyn jen lehtat nebo ho budeš mít na podlaze.. takže to nestačí jen otáčky motoru.. když si vemeš rozdělovač tak ten má právě onen podtlak ze sání na úpravu předstihu..

A co čidlo polohy páky plynu?

A počítáš s tim že wébr ti dost znatelně posune spotřebu nahoru oproti stříkačce?

Autor:  Wizzy [ 10 črc 2013 08:57 ]
Předmět příspěvku:  Re: N7A +weber/stvorklapka

Řekl bych, že vzhledem k zamýšlenému účelu, se spotřeba vůbec nebude řešit.

Trocha teorie..:
Pokud si vezmeme určitý objem směsi benzínu se vzduchem (je fuk jak velký 'hrnec' a jaká ta směsje), tak při jejím zapálení se hoření šíří skrz směs, i když pravda velkou, tak přeci jen konečnou rychlostí po rozpínající se kulové ploše, jejímž středem je svíčka. Vznikající plyny mají větší tlak, jak původní směs, ale největšího tlaku dosahují až po určité chvilce hoření, proto se okamžik zápalu svíčkou posunuje před horní úvrať válce, aby maximálního tlaku plyny dosáhly ještě při pracovním zdvihu válce, ne až když se otevře výfukovej ventil. Je mi jasný, že tohle všichni tady znají, ale pro sichr a taky jako start pro další povídání ;-)
Jak jsem řekl, rychlost hoření v dané směsi je konstantní, aby ale předstih byl optimální v širokém spektru otáček, kdy píst doputuje do horní úvratě s různou rychlostí, nastupuje zde v případě rozdělovače odstředivá regulace předstihu, kdy s roustoucími otáčkami se předstih zvětšuje, aby došlo k zapálení směsi v optimální čas. Pokud zapalování řídí EEC (sériová, programovatelná...), tak si tohle nastavuje sama právě podle snímače otáček a současně polohy na klice.
Další regulace předstihu závisí na zatížení motoru, čili jakou směs 'lejeme' do válce. Chudá směs hoří rychleji, než bohatá, takže při sundání nohy z plynu je v sání větší podtlak a předstih se zmenší, aby motor neklepal, při dupnutí na plyn zase zvětší, aby směs stihla shořet. (v ideálním případě všechna, ale něco se nechá shořet i při střihu ventilu na vypláchnutí válce, potažmo na katalyzátoru, aby zelení si mohli honit svoje ego). Zatížení motoru - tedy jak šlapem na plyn a co po něm chcem - zohledňuje u rozdělovače podtlaková regulace - napojená na sání za klapkou (tady právě trochu vzniká problém, kam ji u čtyřech weberů napojit), u EEC se to děje buď snímačem tlaku (MAP) a snímačem na klapce (TPS), nebo jen TPS a dopočítává se to k množství luftu nasátého do sání přes MAF..plus snímač teploty vzduchu, kterým jednotka dopočítá, jak je vzduch 'hustý' (mění se teplotou) a kolik k němu pak má stříknout paliva a plus teplota motoru..ale to jsou už detaily.
Sériová jednotka má v běžném provozu jako stěžejní čidlo lambdu, protože počítá s katalyzátorem a kvůli němu a zeleným s cyklováním v uzavřené smyčce. Čistě podle 'racing' principů jede akorát v režimu plně otevřené klapky - WOT - to dávkuje palivo podle otáček, zátěže, teploty vzduchu a motoru čistě s požadavkem na maximální výkon. Plus má dost široké mantinely (+/- 25%) ke korekci, jak opotřebení, tak 'tuningu'.

Když vezmeme jako výchozí stav motor v sériové konfiguraci, v top stavu a uděláme mu nějaké úpravy - vykucháme APS, dáme lepší sání - větší klapku, lepší filtr, atd.. - dostanem do motoru víc vzduchu, řídící jednotka to podle svých čidel v rámci té slušné tolerance dorovná a motor pojede líp. Samozřejmě navýšení výkonu je v řádu jednotek procent..víc jak 10% navrch bych od toho nečekal.
Jiná situace ale je, když nechceme auto na papírech a s požehnáním zelené lobby, čili je nám nějaká ekologie ukradená. Pak se můžeme vybodnout na sériovou řídící jednotku, která zbytečně moc zeleně přemýšlí a buď křemík vyhážem úplně a naladíme si webery a rozdělovač anebo programovatelnou jednotku - oboje bude motor řídit tak, aby při dobrémnaladění jel s nejefektivnějším využití paliva i při částečně sešlápnutém plynu.

Překopat to čistě na mechaniku a naladit i s původním sáním a jedním megaweberem je nejnáročnější varianta, o dvou dvojitých weberech, ani nemluvě, finančně, pracovně i ladičsky. Čtyřklapka jen o něco méně.
V tvém případě bych začal tím, že uvedu motor do echt stavu, vykuchm APS, vyleštím výfukové svody, dám decat a průchozí lauf s koncákem. Na sériové (a už od výroby taktéž naladěné, stejně jako výfukové parohy ;-) ) sání dám větší klapku, sací rouru jak od kamen a nějaký velmi průchozí filtr. I se sériovou jednotkou to udělá svoje.
Když pak budeš chtít jít dál, můžeš si k tomu přihodit programovatelnou řídící jednotku, která to zase posune kousek dál, ale ne tak výrazně - pořád jsme v oblasti, kterou ukočíruje a ukoriguje i sériová eec. Další krok by byly ostré vačky a stavitelné vačkové kola, tady už by se programovatelná EEC projevila - tohle by na sériovku už bylo moc. No a nakonec zkusit dát 2.3 spodek - v tom má anglán pravdu. Problém je, že kromě karla tu u nás s tím nikdo moc zkušeností nemá a ani jemu to dodnes nejezdí..pokud vím..

Autor:  LeMans [ 10 črc 2013 09:32 ]
Předmět příspěvku:  Re: N7A +weber/stvorklapka

Wizzy, proč myslíš, že webery jsou tak finančně náročné? Pokud beru jen webery samotné, ne dodělání svodů, výfuku atd., které pokud chci zbyšovat echt výkon tak stejně udělat musím..?

Autor:  malfis [ 10 črc 2013 10:40 ]
Předmět příspěvku: 

Hele a kdyz uz chces takovyhle level a planujes mozna i jednotku tak nebude rovnou lepsi turbo? Je to teda kapanek vice penez ale nebudes mit narust jen 30 koni :-)

Autor:  LeMans [ 10 črc 2013 10:49 ]
Předmět příspěvku:  Re: N7A +weber/stvorklapka

Turbo ZATÍM v plánu není, ale kdo ví co jednou.. někdy.. možná.. :)

Ale jak víc studuju ten programovatelný bazmek co sem dal anglán, tak se mi to náhodou ve spojení s karburátorem jeví jako docela rozumná varianta - má to i podtlakový snímač, takže lze naprogramovat předstih přesně tak, jak bude vhodné, a se vstřikováním už si pak netřeba dělat těžkou hlavu díky karburátoru. tudíž bude stačit mít připojený snímač podtalku a otáček, připojit to k cívkám a tramtadadá.. :-*)**

Autor:  anthAn [ 10 črc 2013 15:41 ]
Předmět příspěvku:  Re: N7A +weber/stvorklapka

Na stříkačce vidim jako největší výhodu zpětnou vazbu od lambdy a podle toho přizpůsobení směsi na ideální poměr ... když budeš ladit wébra, tak "nejjednodušší" bude dát si do svodů lambdu a tou měřit kolik toho je a podle toho bych otáčel šroubkama na wébru, samo aby ti každej válec otevíral stejně (dostával stejně vzduchu), tak to chce připojit na sání každýho válce průtokoměr vzduchu a podle toho doladit jednotlivý komory karbenátků (karburátorů) .... takže pokud trochu umíš s počítačem a máš dost času, tak bych šel do tý jednotky, se kterou bude ve finále asi míň práce a poruchovosti. Lazení nebudeš muset ani tak kriticky na brzdě, ale projezdíš hodně benzínu poi okolí ... zkontroluješ průběhy všeho možnýho, výsledek lambády a upravuješ dál...

Autor:  toki [ 10 črc 2013 19:30 ]
Předmět příspěvku:  N7A +weber/stvorklapka

Uz ked sa tu tak bavime. Webre a stvorklapka su vykonovo na rovnakej urovni??


Sent from my iPhone using Tapatalk

Autor:  LeMans [ 10 črc 2013 20:06 ]
Předmět příspěvku:  Re: N7A +weber/stvorklapka

Já si myslím, že 4klapka by v konečném důsledku mohla být o něco lepší, přijde mi ten systém sofistikovanější, ale kurevsky drahý :)

Autor:  anthAn [ 10 črc 2013 20:11 ]
Předmět příspěvku:  Re: N7A +weber/stvorklapka

Proč nemaji F1 karburátory? :D

Autor:  LeMans [ 10 črc 2013 20:16 ]
Předmět příspěvku:  Re: N7A +weber/stvorklapka

protože ti inžinýři nejsou tak chytří jako my tady na foru a totok řešení je ještě nenapadlo :--) :-*)*

Autor:  LeMans [ 21 črc 2013 16:53 ]
Předmět příspěvku:  Re: N7A +weber/stvorklapka

co se Weberů týká zde je celkem zajímavý článek, sice se baví o Jaguárech, ale základ bude stejný.
http://www.vladimirslajch.cz/jaguar/ins ... weberu.php

šéma karburátora zděc:
http://www.webcon.co.uk/weber/45dcoe.htm

Autor:  LeMans [ 22 črc 2013 15:31 ]
Předmět příspěvku:  Re: N7A +weber/stvorklapka

KUrna tak sem zjistil, že ty webery nejsou tak levné, našel sem stránku kde to vypadalo dobře než jsem zjistil že ceny nejsou v korunách :) POkud by někdo našel weber 48 DCO/SP případně 45 DCOE za rozumný peníz uvítám odkaz.

Autor:  toki [ 22 črc 2013 15:53 ]
Předmět příspěvku:  N7A +weber/stvorklapka

300€ dobra cena

http://rallybazar.sk/index.php?option=c ... 0&Itemid=1

Autor:  zde. [ 22 črc 2013 15:57 ]
Předmět příspěvku:  Re: N7A +weber/stvorklapka

Můžou se konkrétně tyto dát i na stojato*?

Autor:  LeMans [ 22 črc 2013 19:50 ]
Předmět příspěvku:  Re: N7A +weber/stvorklapka

no konkrétně karburátory weber DCOE či DCO/SP se v žádném případě na stojato dát nemohou! Povolená odchylka je cca 5 stupnů.

Autor:  LeMans [ 22 črc 2013 19:54 ]
Předmět příspěvku:  Re: N7A +weber/stvorklapka

toki píše:


Pane kolego tyto jsou nám s 2 litrama k ničemu jsou příliš malé, potřebuješ ideálně 48 DCO/SP (pokud chceš točit víc než stanard 6k toček) případně možná, teoreticky s trochou rizika a hrozbou útrlumu v otáčkách 45 DCOE. 40ka je dobrá leda tak akorát do felicií. Tímto nedegraduji feldy, jde pouze o výpočet těla karburátoru, kde se vychází z objemu motoru a max. otáček. Když tak o tom přemýšlím pokud ty jezdíš rally, točíš tak do 6ti tisíc, tak ti bohatě stačí i ta 45ka. Ale 40ka weber je pro dvoulitr málo i na rally. Na vrchy a okruhy bych doporučil spíš 48. Záleží jak moc máš v plánu ten motor točit, což u okruhů může být klidně i 7k.
Jinak cena za dva celkem luxusní :)

Stránka 47 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/