www.ford-escort.cz
http://www.ford-escort.cz/phpBB3/

APS na RS 2000 (pro neznalé mylně označované EGR)
http://www.ford-escort.cz/phpBB3/viewtopic.php?f=19&t=823
Stránka 11

Autor:  angličák [ 25 led 2013 11:31 ]
Předmět příspěvku:  APS na RS 2000 (pro neznalé mylně označované EGR)

Volně přeloženo z RS2000-16V.co.uk

Výfukové svody na Escortu RS 2000 jsou dobře známy coby restriktivní. Důvod má částečně co do činění s jejich konstrukcí a také s APS (air pulse system). Tento systém je nesprávně označován EGR (exhaust gas recycling), kterým není, neb je zcela odlišný. Jen pro informaci, EGR recirkuluje výfukové plyny zpět do sání k dodatečnému spálení odpadních plynů které zhoršují emise a tím podružně zasírá celý motor hnojem a přispívá k jeho báječné funkci, viz třeba diesel motory. Tento systém se vyskytoval u Zetec motorů a sám Ford od něj v posledních letech výroby ustoupil. (Proč asi?)

Výhradní činností APS je rychle ohřát katalyzátor z důvodu jeho efektivní funkce. Tento systém je využit jen při procesu zahřívání motoru a nemá vliv na emise po drtivou většinu času jeho funkce. Při měření emisí na STK je jeho absence nezaznamenatelná, z důvodu průběhu měření na autě zahřátém na pracovní teplotu. Díky tomuto faktu mnoho majitelů RS2000 tento systém odstraňuje.

Na následujícím obrázku je tento systém

Obrázek

1) Svody

2) Trubky pulsního systému

3) Ventily pulsního systému

4) Ventil kontroly průtoku vzduchu

5) Filtr vzduchu

6) Lambda sonda

Modifikace systému vás ochudí o položky 2,3,4,5

Postup:

Zvedněte auto a podložte podpěrami :D

Demontujte startér a chladič pro lepší přístup, manipulaci a demontáž měrky hladiny oleje (osobně jsem ji nikdy nesundával, svody jdou vytočit z auta i s ní). Povolte trubkové vedení od svodů a demontujte jej (zahoďte). Demontujte zbytek výfuku od svodů, pak i lambda sondy - u těch si dejte pozor která kam patří, jsou odlišné. Manipulujte s nimi opatrně neb jsou křehké a následovně i drahé na výměnu. Povolte svody od hlavy a osvoboďte od nich vozidlo.

Uvnitř každé jednotlivé trubky uvidíte toto, původní stav je vpravo, výsledný vlevo.

Obrázek

Obrázek

Samotné nátrubky systému jsou ve svodech dost silně zavařeny, tudíž zde je to na každém, jak se k tomu postaví. Já osobně je za pomocí flexy, sekáče, kladiva, vrtačky a ruční frézky a dobré vůle odstraňuju komplet, takže v jedné fázi jsou ve svodech 4 hrozivé díry a tady nastává moment, kdy by měl nastoupit zkušený svářeč. další postup je je jen vyřezat zevnitř a zevnitř zavařit, ale nikdyj sem to nedělal, zdá se mi to zbytečně složité, dále ze svodů budou koukat pahýly čehosi a pro následovné omotání termopáskou to taky není zrovna ideální Další poznatek mám, že na Mk.VII jsou svary záhadně silnější, takže to jde o to hůř.

Další restriktivní bod svodů jsou vnitřní svary. Při pouhém pohledu do svodů lze vidět housenka po obvodu, která dost zmenšuje průměr potrubí.

Obrázek

Je potřeba obvařit trubky k přírubě zvenku a vnitřní stranu zabrousit spolu se svary po odstraněných nátrubcích APS.

Obrázek

Jak lze vidět, dojde k významnému zvětšení průměrů vstupu sběrného potrubí.

Je jasné, že tato úprava je nevratná, ale o to tu nejde, důležité je zlepšení dýchání motoru.

Ačkoliv tyto úpravy vám samy o sobě nepřinesou zaznamenatelné či významné zvýšení výkonu (cca 1-3 HP), umožní však pracovat lépe dalším úpravám a v kombinaci s decat trubkou, kvalitním výfukem a vzduchovým filtrem dostanete zlepšení špičky a středního pole výkonové křivky. S ohledem na to, že tato úprava je téměř zadarmo by byla hloupost ji neprovést.

Samozřejmě je nezbytné, nebo spíše přínosné svody omotat termopáskou. Dílo dostane nejen efektní vzhled, ale i utlumí sálání do motorového prostoru. Dále má malý vliv na výkon motoru díky tomu, že udrží teplotu ve svodech, čímž si výfukové plyny udrží více energie a tedy i rychlosti.

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Autor:  angličák [ 25 led 2013 11:49 ]
Předmět příspěvku:  Re: APS na RS 2000

Kdyby někdo měl zájem něco zajímavého a KRÁTKÉHO přeložit z angličtiny, tak mi pošlete link do SZ, vyhodnotím, má-li to přínos pro všeobecné blaho a pokusím se přeložit.

Autor:  Jiriczek [ 25 led 2013 11:52 ]
Předmět příspěvku:  Re: APS na RS 2000 (pro neznalé mylně označované EGR)

:thumbup:

Autor:  toki [ 25 led 2013 18:36 ]
Předmět příspěvku:  Re: APS na RS 2000 (pro neznalé mylně označované EGR)

Dakujeme!!!

Autor:  dj.DEKL [ 25 led 2013 20:23 ]
Předmět příspěvku:  Re: APS na RS 2000 (pro neznalé mylně označované EGR)

Dobra prace, prosim prelozit neco jako Zmetec turbo :grin:

Autor:  angličák [ 25 led 2013 20:41 ]
Předmět příspěvku:  Re: APS na RS 2000 (pro neznalé mylně označované EGR)

Zetec Turbo by stál za to, něco mám v Pc, zkusím se donutit.

Autor:  Radek124 [ 25 led 2013 21:33 ]
Předmět příspěvku:  Re: APS na RS 2000 (pro neznalé mylně označované EGR)

zetec turbo není třeba překládat Megasquirt , písty c20let a na to ňake turbo + asi milion malých věcí snad tento rok uvidíte :D :==)

Autor:  angličák [ 26 led 2013 10:03 ]
Předmět příspěvku:  Re: APS na RS 2000 (pro neznalé mylně označované EGR)

Ano pane Radku, jsem rád že to víte a máte v tom jasno, ale ono to třeba zajímá i někoho jiného a po vás třeba taky přijde nějaký mladý pako a bude tady psát :==) jak blbej, akorát že nebude tak strašně chytrý jako vy. Nebo to na Deklovu žádost můžeš sepsat ty, což ? :==) :==) :==)

Autor:  anthAn [ 26 led 2013 19:12 ]
Předmět příspěvku:  Re: APS na RS 2000 (pro neznalé mylně označované EGR)

A víte jakej je důvod těch vnitřních svarů? Tvarová deformace - vaří se to uprostřed tloušťky a nemá se to kam deformovat.
Když to zavaříte zvenku tak se vám příruba prohne do banánu, toho bych se trochu bál, ale koukam, že zkušenosti mluví jinak :D Asi tomu taky dost pomáhá to zeslabení příruby vprostřed, tam se může vklidu ohnout zpátky silou šroubů v hlavě a tim ta příruba dostane tvar dvojbanánu (dva menší banány za sebou) a to prohnutí menšího banánu už zase pobere těsnění. Toť moje teorie ;)

Autor:  angličák [ 26 led 2013 19:53 ]
Předmět příspěvku:  Re: APS na RS 2000 (pro neznalé mylně označované EGR)

Hezká teorie, nicméně v praxi s tím žádný problém není, těsnění těsní a je to. Pro funkci je to rozhodně lepší...

Stránka 11 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/