www.ford-escort.cz

diskuzní fórum
Právě je 28 bře 2024 12:26

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 10 ] 
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: 25 led 2013 11:31 
Offline
Společensky nepřizpůsobivý živel a rozvraceč
Uživatelský avatar

Registrován: 20 črc 2011 19:02
Příspěvky: 4803
Bydliště: Obere Kundensdorf 747 55
Volně přeloženo z RS2000-16V.co.uk

Výfukové svody na Escortu RS 2000 jsou dobře známy coby restriktivní. Důvod má částečně co do činění s jejich konstrukcí a také s APS (air pulse system). Tento systém je nesprávně označován EGR (exhaust gas recycling), kterým není, neb je zcela odlišný. Jen pro informaci, EGR recirkuluje výfukové plyny zpět do sání k dodatečnému spálení odpadních plynů které zhoršují emise a tím podružně zasírá celý motor hnojem a přispívá k jeho báječné funkci, viz třeba diesel motory. Tento systém se vyskytoval u Zetec motorů a sám Ford od něj v posledních letech výroby ustoupil. (Proč asi?)

Výhradní činností APS je rychle ohřát katalyzátor z důvodu jeho efektivní funkce. Tento systém je využit jen při procesu zahřívání motoru a nemá vliv na emise po drtivou většinu času jeho funkce. Při měření emisí na STK je jeho absence nezaznamenatelná, z důvodu průběhu měření na autě zahřátém na pracovní teplotu. Díky tomuto faktu mnoho majitelů RS2000 tento systém odstraňuje.

Na následujícím obrázku je tento systém

Obrázek

1) Svody

2) Trubky pulsního systému

3) Ventily pulsního systému

4) Ventil kontroly průtoku vzduchu

5) Filtr vzduchu

6) Lambda sonda

Modifikace systému vás ochudí o položky 2,3,4,5

Postup:

Zvedněte auto a podložte podpěrami :D

Demontujte startér a chladič pro lepší přístup, manipulaci a demontáž měrky hladiny oleje (osobně jsem ji nikdy nesundával, svody jdou vytočit z auta i s ní). Povolte trubkové vedení od svodů a demontujte jej (zahoďte). Demontujte zbytek výfuku od svodů, pak i lambda sondy - u těch si dejte pozor která kam patří, jsou odlišné. Manipulujte s nimi opatrně neb jsou křehké a následovně i drahé na výměnu. Povolte svody od hlavy a osvoboďte od nich vozidlo.

Uvnitř každé jednotlivé trubky uvidíte toto, původní stav je vpravo, výsledný vlevo.

Obrázek

Obrázek

Samotné nátrubky systému jsou ve svodech dost silně zavařeny, tudíž zde je to na každém, jak se k tomu postaví. Já osobně je za pomocí flexy, sekáče, kladiva, vrtačky a ruční frézky a dobré vůle odstraňuju komplet, takže v jedné fázi jsou ve svodech 4 hrozivé díry a tady nastává moment, kdy by měl nastoupit zkušený svářeč. další postup je je jen vyřezat zevnitř a zevnitř zavařit, ale nikdyj sem to nedělal, zdá se mi to zbytečně složité, dále ze svodů budou koukat pahýly čehosi a pro následovné omotání termopáskou to taky není zrovna ideální Další poznatek mám, že na Mk.VII jsou svary záhadně silnější, takže to jde o to hůř.

Další restriktivní bod svodů jsou vnitřní svary. Při pouhém pohledu do svodů lze vidět housenka po obvodu, která dost zmenšuje průměr potrubí.

Obrázek

Je potřeba obvařit trubky k přírubě zvenku a vnitřní stranu zabrousit spolu se svary po odstraněných nátrubcích APS.

Obrázek

Jak lze vidět, dojde k významnému zvětšení průměrů vstupu sběrného potrubí.

Je jasné, že tato úprava je nevratná, ale o to tu nejde, důležité je zlepšení dýchání motoru.

Ačkoliv tyto úpravy vám samy o sobě nepřinesou zaznamenatelné či významné zvýšení výkonu (cca 1-3 HP), umožní však pracovat lépe dalším úpravám a v kombinaci s decat trubkou, kvalitním výfukem a vzduchovým filtrem dostanete zlepšení špičky a středního pole výkonové křivky. S ohledem na to, že tato úprava je téměř zadarmo by byla hloupost ji neprovést.

Samozřejmě je nezbytné, nebo spíše přínosné svody omotat termopáskou. Dílo dostane nejen efektní vzhled, ale i utlumí sálání do motorového prostoru. Dále má malý vliv na výkon motoru díky tomu, že udrží teplotu ve svodech, čímž si výfukové plyny udrží více energie a tedy i rychlosti.

Obrázek

Obrázek

Obrázek

_________________
http://www.vh-autoservis.cz


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: APS na RS 2000
PříspěvekNapsal: 25 led 2013 11:49 
Offline
Společensky nepřizpůsobivý živel a rozvraceč
Uživatelský avatar

Registrován: 20 črc 2011 19:02
Příspěvky: 4803
Bydliště: Obere Kundensdorf 747 55
Kdyby někdo měl zájem něco zajímavého a KRÁTKÉHO přeložit z angličtiny, tak mi pošlete link do SZ, vyhodnotím, má-li to přínos pro všeobecné blaho a pokusím se přeložit.

_________________
http://www.vh-autoservis.cz


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 25 led 2013 11:52 
Offline
nováček

Registrován: 21 črc 2011 10:11
Příspěvky: 14
:thumbup:


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 25 led 2013 18:36 
Offline
zkušenej Escorťák
Uživatelský avatar

Registrován: 23 črc 2012 12:16
Příspěvky: 1243
Dakujeme!!!


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 25 led 2013 20:23 
Offline
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: 20 črc 2011 17:51
Příspěvky: 1120
Bydliště: Praha
Dobra prace, prosim prelozit neco jako Zmetec turbo :grin:

_________________
----------- Ford Escort 1.6 16V 66kW GHIA rv:05/1997 -----------
-- Ford Mondeo 2.2 TDCi 114kW Titanium X kombi rv:03/2005 --
---------- Originální náhradní díly (nejen Ford) se slevou ----------
Obrázek -----> Diagnostika ForDiag <----- Obrázek


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 25 led 2013 20:41 
Offline
Společensky nepřizpůsobivý živel a rozvraceč
Uživatelský avatar

Registrován: 20 črc 2011 19:02
Příspěvky: 4803
Bydliště: Obere Kundensdorf 747 55
Zetec Turbo by stál za to, něco mám v Pc, zkusím se donutit.

_________________
http://www.vh-autoservis.cz


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 25 led 2013 21:33 
Offline
Drbna Kelišová
Uživatelský avatar

Registrován: 22 črc 2011 14:22
Příspěvky: 1646
Bydliště: Orlová - tam kde sny končí happyendem
zetec turbo není třeba překládat Megasquirt , písty c20let a na to ňake turbo + asi milion malých věcí snad tento rok uvidíte :D :==)

_________________
escort 2.0 Turbo 200kw +
mondeo mkIII combi ghia 2.0 benzín..


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 26 led 2013 10:03 
Offline
Společensky nepřizpůsobivý živel a rozvraceč
Uživatelský avatar

Registrován: 20 črc 2011 19:02
Příspěvky: 4803
Bydliště: Obere Kundensdorf 747 55
Ano pane Radku, jsem rád že to víte a máte v tom jasno, ale ono to třeba zajímá i někoho jiného a po vás třeba taky přijde nějaký mladý pako a bude tady psát :==) jak blbej, akorát že nebude tak strašně chytrý jako vy. Nebo to na Deklovu žádost můžeš sepsat ty, což ? :==) :==) :==)

_________________
http://www.vh-autoservis.cz


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 26 led 2013 19:12 
Offline
Ing. Všeználek
Uživatelský avatar

Registrován: 20 črc 2011 21:25
Příspěvky: 667
A víte jakej je důvod těch vnitřních svarů? Tvarová deformace - vaří se to uprostřed tloušťky a nemá se to kam deformovat.
Když to zavaříte zvenku tak se vám příruba prohne do banánu, toho bych se trochu bál, ale koukam, že zkušenosti mluví jinak :D Asi tomu taky dost pomáhá to zeslabení příruby vprostřed, tam se může vklidu ohnout zpátky silou šroubů v hlavě a tim ta příruba dostane tvar dvojbanánu (dva menší banány za sebou) a to prohnutí menšího banánu už zase pobere těsnění. Toť moje teorie ;)

_________________
Escort Express Limited rust edition; 1,8D swap 1,8TD + hybridní čerpadlo BOSCH


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 26 led 2013 19:53 
Offline
Společensky nepřizpůsobivý živel a rozvraceč
Uživatelský avatar

Registrován: 20 črc 2011 19:02
Příspěvky: 4803
Bydliště: Obere Kundensdorf 747 55
Hezká teorie, nicméně v praxi s tím žádný problém není, těsnění těsní a je to. Pro funkci je to rozhodně lepší...

_________________
http://www.vh-autoservis.cz


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 10 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz