Řekl bych, že vzhledem k zamýšlenému účelu, se spotřeba vůbec nebude řešit.
Trocha teorie..:
Pokud si vezmeme určitý objem směsi benzínu se vzduchem (je fuk jak velký 'hrnec' a jaká ta směsje), tak při jejím zapálení se hoření šíří skrz směs, i když pravda velkou, tak přeci jen konečnou rychlostí po rozpínající se kulové ploše, jejímž středem je svíčka. Vznikající plyny mají větší tlak, jak původní směs, ale největšího tlaku dosahují až po určité chvilce hoření, proto se okamžik zápalu svíčkou posunuje před horní úvrať válce, aby maximálního tlaku plyny dosáhly ještě při pracovním zdvihu válce, ne až když se otevře výfukovej ventil. Je mi jasný, že tohle všichni tady znají, ale pro sichr a taky jako start pro další povídání
Jak jsem řekl, rychlost hoření v dané směsi je konstantní, aby ale předstih byl optimální v širokém spektru otáček, kdy píst doputuje do horní úvratě s různou rychlostí, nastupuje zde v případě rozdělovače odstředivá regulace předstihu, kdy s roustoucími otáčkami se předstih zvětšuje, aby došlo k zapálení směsi v optimální čas. Pokud zapalování řídí EEC (sériová, programovatelná...), tak si tohle nastavuje sama právě podle snímače otáček a současně polohy na klice.
Další regulace předstihu závisí na zatížení motoru, čili jakou směs 'lejeme' do válce. Chudá směs hoří rychleji, než bohatá, takže při sundání nohy z plynu je v sání větší podtlak a předstih se zmenší, aby motor neklepal, při dupnutí na plyn zase zvětší, aby směs stihla shořet. (v ideálním případě všechna, ale něco se nechá shořet i při střihu ventilu na vypláchnutí válce, potažmo na katalyzátoru, aby zelení si mohli honit svoje ego). Zatížení motoru - tedy jak šlapem na plyn a co po něm chcem - zohledňuje u rozdělovače podtlaková regulace - napojená na sání za klapkou (tady právě trochu vzniká problém, kam ji u čtyřech weberů napojit), u EEC se to děje buď snímačem tlaku (MAP) a snímačem na klapce (TPS), nebo jen TPS a dopočítává se to k množství luftu nasátého do sání přes MAF..plus snímač teploty vzduchu, kterým jednotka dopočítá, jak je vzduch 'hustý' (mění se teplotou) a kolik k němu pak má stříknout paliva a plus teplota motoru..ale to jsou už detaily.
Sériová jednotka má v běžném provozu jako stěžejní čidlo lambdu, protože počítá s katalyzátorem a kvůli němu a zeleným s cyklováním v uzavřené smyčce. Čistě podle 'racing' principů jede akorát v režimu plně otevřené klapky - WOT - to dávkuje palivo podle otáček, zátěže, teploty vzduchu a motoru čistě s požadavkem na maximální výkon. Plus má dost široké mantinely (+/- 25%) ke korekci, jak opotřebení, tak 'tuningu'.
Když vezmeme jako výchozí stav motor v sériové konfiguraci, v top stavu a uděláme mu nějaké úpravy - vykucháme APS, dáme lepší sání - větší klapku, lepší filtr, atd.. - dostanem do motoru víc vzduchu, řídící jednotka to podle svých čidel v rámci té slušné tolerance dorovná a motor pojede líp. Samozřejmě navýšení výkonu je v řádu jednotek procent..víc jak 10% navrch bych od toho nečekal.
Jiná situace ale je, když nechceme auto na papírech a s požehnáním zelené lobby, čili je nám nějaká ekologie ukradená. Pak se můžeme vybodnout na sériovou řídící jednotku, která zbytečně moc zeleně přemýšlí a buď křemík vyhážem úplně a naladíme si webery a rozdělovač anebo programovatelnou jednotku - oboje bude motor řídit tak, aby při dobrémnaladění jel s nejefektivnějším využití paliva i při částečně sešlápnutém plynu.
Překopat to čistě na mechaniku a naladit i s původním sáním a jedním megaweberem je nejnáročnější varianta, o dvou dvojitých weberech, ani nemluvě, finančně, pracovně i ladičsky. Čtyřklapka jen o něco méně.
V tvém případě bych začal tím, že uvedu motor do echt stavu, vykuchm APS, vyleštím výfukové svody, dám decat a průchozí lauf s koncákem. Na sériové (a už od výroby taktéž naladěné, stejně jako výfukové parohy

) sání dám větší klapku, sací rouru jak od kamen a nějaký velmi průchozí filtr. I se sériovou jednotkou to udělá svoje.
Když pak budeš chtít jít dál, můžeš si k tomu přihodit programovatelnou řídící jednotku, která to zase posune kousek dál, ale ne tak výrazně - pořád jsme v oblasti, kterou ukočíruje a ukoriguje i sériová eec. Další krok by byly ostré vačky a stavitelné vačkové kola, tady už by se programovatelná EEC projevila - tohle by na sériovku už bylo moc. No a nakonec zkusit dát 2.3 spodek - v tom má anglán pravdu. Problém je, že kromě karla tu u nás s tím nikdo moc zkušeností nemá a ani jemu to dodnes nejezdí..pokud vím..