www.ford-escort.cz
http://www.ford-escort.cz/phpBB3/

Zetec turbo
http://www.ford-escort.cz/phpBB3/viewtopic.php?f=18&t=826
Stránka 12

Autor:  Radek124 [ 26 led 2013 21:39 ]
Předmět příspěvku:  Zetec turbo

Vhodnými motory jsou 1.8 a 2.0 zetec. Nejlépe 1.8 96kw kvůli ostřiku dna pístu, 2.0 ho mají všechny. U motoru 2.0 se musí
vyměnit setrvačník, vodní pumpa, olejová vana a sací koš. Popřípadě i olejové čerpadlo (není nutnost).
Každý si musí vybrat který použije. 2.0 nabídne větší potenciál..
Pro montáž turba se musí vyřešit několik věcí.
Obrázek

1. Upravit kompresní poměr na hodnotu mezi 7.2 :1 až 9 :1. (Originál je 10 :1)
2. Svody na turbo
3. Mazání turba
4. Vstřiky a řízení
5. ARP šrouby



Úprava kompresní ho poměru.

Pro výkon mezi 180 a 240 koňmi můžeme použít ke snížení komprese podložku pod hlavu, kde podložka tloušťky 2.5mm (nejlépe
nerezová) he umístěna mezi dvě těsnění. Tímto způsobem dosáhneme kompresního poměru 8.2 :1.
Další způsob je sehnat přímo nízko kompresní písty. Pro motor 2.0 se dají sehnat písty s calibry turbo (C20let) jsou kované a přizpůsobené pro turbo. Při jejich aplikaci budeme muset převrtat válec z 84.8mm(Zetec) na 86mm(C20let). tím se nám zvětší objem z 1998cc na 2045cc. Taky díry v ojnici pro pístní čep se budou muset zvětšit z 20.63mm(Zetec) na 21mm(C20let), takže se společně s pístem musí použít taky pístní čep.

Tímto nám vznikne kompresní poměr 7.4 :1.
Obrázek Obrázek

Svody a turbo

Levnější způsob je použití orginál Escort/Fiesta turbo svodů. Rozteče výfukových kanálků jsou stejné ale šrouby nikoliv. Zde se nabízí dvě možnosti buď se podle těsnění z rs trubo vyvrtají nové díry a udělají nové závity ale je možnost že se provrtáme až do olejových nebo vodních kanálků a tak musíme všechny špony důkladně vyndat. Lepší řešení je udělat podložku,
která se pomocí šroubů se zápustnou hlavou přišroubuje na hlavu pomocí originálních děr a až na podložku se přišroubují samotné svody.
Další možnost je koupit svody přímo na zetec turbo, nebo si takové svody doma vyrobit, popřípadě upravit z focuse 1.8 nebo
2.0 apod někdy se turbo umístí až nad převodovku.

Turbo můžeme použí z escorta/fiesty T3 nebo taky T25 apod..

Obrázek

Mazání turba

Nejjednodušší cesta odkud vzít olej pro turbo je u čidla tlaku oleje. Ja zapotřebí vyrobit "T" redukci která se našroubuje místo čidla a na jeden konec se našroubuje čidlo a na druhý hadice k turbu. Zpátečka z turba se muže vyvést místo "domku" na ventil odvětrávání klikové hřídele nebo přímo do vany kdy se navaří na vanu příruba pr hadici.


Řízení a vstřiky

Nejtěžší část celé přestavby. Dají se použít jednotky OFAB/OFAC z fiesty turbo která by měla fungovat do cca 250koní. Dále můžeme použít cosworth řízení ale to s eneobejde bez naladěnía různých úprav. Nejefektivnější je použití plně programovatelných jednotek OMEX, Megasquirt, apod..

Vstřiky lze použít z coswortu do 250 koní. Nebo můžemé použí béžové vstřiky "701" z fiesty turbo do 230koní. Dodávají se pro fiestu na (stage 2 195koní) ideální je použít vstřiky s focuse RS MKI.


Sání můžeme použít hlinokvé originální Zetekové ale bude mem mít jedne problém jak tam dostat vstřiky jelikož escort používa end-fed vstřiky které mají (přivod paliva "kolem" vstřiku). A vstřiky které ptřebuje jsou top-fed (přívod paliva sezhora). Takže se nějakých úprav nevyhneme. Zde se nabízí zase možnost použít sání z fiesty kte jsou to-fed vstřky ale zase nám nesedí rozteče šroubů k halvě. řešení: Opět podložka mezi hlavu a svody.
Obrázek Obrázek

ARP šrouby

Taky není špatné použít na ojnice ARP šrouby které jsou pevnější a kvalitněší atky je použijeme na hlavu popřípadě věude kde se vyrábějí.

Autor:  angličák [ 27 led 2013 12:51 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zetec turbo

No vidíš jak to šlo....a bez keců :lol: :*/-)

Autor:  Radek124 [ 27 led 2013 12:55 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zetec turbo

:==) zatím taková demo verze :D doplním nějaké obrázky apod :D

Autor:  angličák [ 27 led 2013 13:12 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zetec turbo

Umíš jinej smajlík???

Samozřejmě po slohové stránce je to poněkud chabější...

Autor:  Radek124 [ 27 led 2013 13:29 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zetec turbo

Občas jo :lol: všechno se časem upraví, vylepší, doplní apod.

Autor:  Rosťa-rs [ 05 zář 2013 22:20 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zetec turbo

Hrubýý :-D mít čas tak se do toho taky pustím, měl bych otázku na vstřiky, z čeho jsou ty vstřiky?
A pak ještě s kama se bere olej pro turbo to jde všechen do filtru s tama do turba a pak všechen do motoru?

Autor:  Radek124 [ 05 zář 2013 23:04 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zetec turbo

na olej se dělá redukce z bloku třeba jak je olejové čidlo atd a vstřiky se můžou použít jakekoliv .. samo že odpovidající plánovanému výkonu

Autor:  mariS [ 15 zář 2013 22:48 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zetec turbo

ještě nějakej ten intercooler, kterej by chladil stlačenej vzduch - nějakej koník to taky přidá
dostatečně silný palivový čerpadlo a třeba i regulátor tlaku paliva - bez dostatku benzínu to nepojede
blow-off ventil, kterej teda není 100% nutný, ale není to tak drahá položka, jeho funkci asi každej zná a navíc ten hezkej zvuk, kterej se z něj line
pak taky spojka, protože sériová to nezvládne

Autor:  crazyape [ 23 zář 2013 17:52 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zetec turbo

Me by zajimala jeste jedna vec kterou jsem nikde moc nedopatral....

Jakej je limit na OFAB/Ofac jednotku? Nasel jsem akorat 195chip od superchips ktery pri dodrzeni jisteho HW slibuje cca 190ps ale nekde bylo psano ze tyto jednotky jdou pouzit snad do 250ps....kde je moznost lepsiho chipu? Cim dosahnu techto hodnot? Vyssim plnicim tlakem? Tzn OFAB jednotku? Jelikoz ta ma boostlimit jinde nez Ofac...

Vim ze boostjunky dela jednotku OFAM ale ta uz je trosku cenove jinde i nez MSQ...

Jde me o to jak nejspolehliveji provozovat/ridit motor, ktery bude produkovat treba 230ps. Mam opravdu strasnou chut do toho jit a myslim ze tento vykon by byl naprosto dostacujici pro auto ktery ma asi 1060kg :)

Autor:  1piper11 [ 29 zář 2013 22:05 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zetec turbo

Mozno blba otazka? ale kolko ma potom taky motor vydrz? A bolo by mozne prestavat aj zetec 1.8 77kw

Autor:  Rosťa-rs [ 30 zář 2013 11:17 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zetec turbo

Přestavit určitě jo :-D jak se řeší úprava toho sacího koše oleje? nebyla by fotka?

Autor:  malfis [ 30 zář 2013 11:20 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zetec turbo

Sundáš vanu a vyměníš za 1.6 nebo 1.8, dva šroubky torx ;-)

Autor:  Rosťa-rs [ 30 zář 2013 11:42 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zetec turbo

jejda špatně jsem to podal, v čem je ten sací koš upravený jak vypadá po úpravě :-D

Autor:  Radek124 [ 30 zář 2013 12:08 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zetec turbo

nní upravený je jen ze zeteca s scorta protože jinak tam nedáš escort vanu když nevyměníš ten koš

Autor:  1piper11 [ 28 říj 2013 20:40 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zetec turbo

Na kolko by vysli cca diely na prestavbu? A kde by som zohnal tie arp sruby? Posledna otazka je narocne prerobit el. zvazok z fiesty na escort?

Autor:  Radek124 [ 28 říj 2013 20:42 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zetec turbo

aby to fungovalo tak si připrav hromadu penez takových 30 000 určitě a předělat svazek se musí podle schémat atd..

Autor:  zedl [ 07 pro 2013 16:12 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zetec turbo

A co použít motor z fofo I RS??

Autor:  Radek124 [ 07 pro 2013 17:35 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zetec turbo

jde ..

Autor:  toki [ 07 pro 2013 17:44 ]
Předmět příspěvku:  Zetec turbo

Naco pchat do hnilej sracky motor z fofo rs?

Autor:  Radek124 [ 07 pro 2013 17:46 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zetec turbo

ja sem ho tam chtěl taky :D ale pak sem si řekl že mi bude 240 koni v NA stačit :D kdybych tak už ten rs motor jebnu do sierry :D

Stránka 12 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/