Vhodnými motory jsou 1.8 a 2.0 zetec. Nejlépe 1.8 96kw kvůli ostřiku dna pístu, 2.0 ho mají všechny. U motoru 2.0 se musí
vyměnit setrvačník, vodní pumpa, olejová vana a sací koš. Popřípadě i olejové čerpadlo (není nutnost).
Každý si musí vybrat který použije. 2.0 nabídne větší potenciál..
Pro montáž turba se musí vyřešit několik věcí.

1. Upravit kompresní poměr na hodnotu mezi 7.2 :1 až 9 :1. (Originál je 10 :1)
2. Svody na turbo
3. Mazání turba
4. Vstřiky a řízení
5. ARP šrouby
Úprava kompresní ho poměru.
Pro výkon mezi 180 a 240 koňmi můžeme použít ke snížení komprese podložku pod hlavu, kde podložka tloušťky 2.5mm (nejlépe
nerezová) he umístěna mezi dvě těsnění. Tímto způsobem dosáhneme kompresního poměru 8.2 :1.
Další způsob je sehnat přímo nízko kompresní písty. Pro motor 2.0 se dají sehnat písty s calibry turbo (C20let) jsou kované a přizpůsobené pro turbo. Při jejich aplikaci budeme muset převrtat válec z 84.8mm(Zetec) na 86mm(C20let). tím se nám zvětší objem z 1998cc na 2045cc. Taky díry v ojnici pro pístní čep se budou muset zvětšit z 20.63mm(Zetec) na 21mm(C20let), takže se společně s pístem musí použít taky pístní čep.
Tímto nám vznikne kompresní poměr 7.4 :1.

Svody a turbo
Levnější způsob je použití orginál Escort/Fiesta turbo svodů. Rozteče výfukových kanálků jsou stejné ale šrouby nikoliv. Zde se nabízí dvě možnosti buď se podle těsnění z rs trubo vyvrtají nové díry a udělají nové závity ale je možnost že se provrtáme až do olejových nebo vodních kanálků a tak musíme všechny špony důkladně vyndat. Lepší řešení je udělat podložku,
která se pomocí šroubů se zápustnou hlavou přišroubuje na hlavu pomocí originálních děr a až na podložku se přišroubují samotné svody.
Další možnost je koupit svody přímo na zetec turbo, nebo si takové svody doma vyrobit, popřípadě upravit z focuse 1.8 nebo
2.0 apod někdy se turbo umístí až nad převodovku.
Turbo můžeme použí z escorta/fiesty T3 nebo taky T25 apod..

Mazání turba
Nejjednodušší cesta odkud vzít olej pro turbo je u čidla tlaku oleje. Ja zapotřebí vyrobit "T" redukci která se našroubuje místo čidla a na jeden konec se našroubuje čidlo a na druhý hadice k turbu. Zpátečka z turba se muže vyvést místo "domku" na ventil odvětrávání klikové hřídele nebo přímo do vany kdy se navaří na vanu příruba pr hadici.
Řízení a vstřiky
Nejtěžší část celé přestavby. Dají se použít jednotky OFAB/OFAC z fiesty turbo která by měla fungovat do cca 250koní. Dále můžeme použít cosworth řízení ale to s eneobejde bez naladěnía různých úprav. Nejefektivnější je použití plně programovatelných jednotek OMEX, Megasquirt, apod..
Vstřiky lze použít z coswortu do 250 koní. Nebo můžemé použí béžové vstřiky "701" z fiesty turbo do 230koní. Dodávají se pro fiestu na (stage 2 195koní) ideální je použít vstřiky s focuse RS MKI.
Sání můžeme použít hlinokvé originální Zetekové ale bude mem mít jedne problém jak tam dostat vstřiky jelikož escort používa end-fed vstřiky které mají (přivod paliva "kolem" vstřiku). A vstřiky které ptřebuje jsou top-fed (přívod paliva sezhora). Takže se nějakých úprav nevyhneme. Zde se nabízí zase možnost použít sání z fiesty kte jsou to-fed vstřky ale zase nám nesedí rozteče šroubů k halvě. řešení: Opět podložka mezi hlavu a svody.

ARP šrouby
Taky není špatné použít na ojnice ARP šrouby které jsou pevnější a kvalitněší atky je použijeme na hlavu popřípadě věude kde se vyrábějí.