www.ford-escort.cz http://www.ford-escort.cz/phpBB3/ |
|
K-Jetronic http://www.ford-escort.cz/phpBB3/viewtopic.php?f=17&t=1471 |
Stránka 1 z 2 |
Autor: | dr.morfeus [ 08 zář 2014 16:11 ] |
Předmět příspěvku: | K-Jetronic |
Nevím jestli to bude k něčemu dobrý nebo zajímavý, ale neměl sem co dělat a mám doma nefunkční K-jet jednotku, tak sem jí rozebral a nafotil. V případě psaní nesmyslů mě opravte nebo to smažte. + upgrade -> překlad textu z uk stránky. http://www.auto-tat.co.uk/Escort%20Upgr ... tronic.htm 1. Zařízení na dávkování paliva (rozdělovač vstřikování -> dále RV) ![]() Obrázek zobrazuje zjednodušený náčrt RV. ![]() ![]() Uvnitř RV je několik komor (v našem případě 4 -> pro každý vstřikovač 1...na obr. výše jen dva). Každá komora je uprostřed horizontálně rozpůlena kovovou destičkou na horní a spodní sekci. Do spodní sekce se pod tlakem dávkuje palivo pomocí vnitřních průchodů. Horní sekce jsou připojeny na vstřikovače. Aby se palivo dostalo do vstřikovačů, musí se dostat zdolní sekce komory do horní, v čemž mu brání výše zmíněná kovová přepážka. Palivo se tam tedy dostává pomocí dávkovacího pístku. Tento pístek je umístěn uprostřed RV (ve středu všech 4 komor). Tento pístek má na sobě 4 drážky (pro každý vstřikovač jednu). Horní a spodní sekce komor jsou pak spojeny pístkem přes průchody, které lemují výše uvedené drážky. Tyto drážky zajišťují správné dávkování paliva do každé horní sekce komory a následně do vstřikovačů. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Čím větší plocha drážky je namířena proti průchodu, tím je průtok paliva vyšší. ![]() ![]() Tlakem se palivo pomocí "bočních chodeb" dostane nad pístek, kde na něj tlačí. Dávka paliva ovšem nesmí být překročena a proto je přebytek paliva vrácen uzavřeným otvorem zpět do vratného potrubí. ![]() 1.2. Přetlakový ventil Palivo mířící do vstřikovacího rozdělovače z nádrže vyžaduje určitou míru kontroly, aby mělo správný tlak. To zajišťuje právě přetlakový ventil. Je vestavěný do vstřikovacího rozdělovače a skládá se z jednoduchého pístku a pružiny. Napětí pružiny bylo přednastaveno s použitím podložek umístěných pod ní. ![]() Jak palivo přicházející z nádrže proudí do VR (1.), svým tlakem působí na pístek s pružinou, který když se úplně stlačí, otevře se okruh vracející přebytečné palivo zpět do nádrže. Když je právě malý průtok paliva, jeho tlak pístek nepřetlačí -> zpětný okruh se neotevře. Když se začne průtok paliva zvyšovat, ale tlak začne klesat, pístek bude uzavírat zpětný okruh a nebude pouštět palivo zpátky do nádrže dokud se rovnováha tlaku neobnoví. ![]() ![]() A nyní co pohybuje pístkem uvnitř vstřikovacího rozdělovače... 2. Mechanismus na snímání průtoku vzduchu Celý mechanismus viz. foto. ![]() Základní prvky mechanismu jsou: kyvadlová osa, bod působící na pístek, šroub pro nastavení pozice pístku, talíř dělící prostor airboxu a sání. ![]() ![]() Bod působící na pístek se dá nastavit pomocí šroubu. Toto nastavení by se ale mělo ponechat výrobní, jinak by mohlo dojít k rozesrání celého palivového rozdělovače. Na talíř zespoda tlačí vzduch, který ho zvedne a pohne tak celým ramenem. To znamená, že bod působící na pístek posune pístek tak, že se do průchodů v RV odkryje větší plocha drážek a zvýší se průtok paliva...jak bylo napsáno výše. ![]() ![]() Jako další prvek je na řadě škrtící klapka, ale to zas příště. |
Autor: | angličák [ 12 zář 2014 18:22 ] |
Předmět příspěvku: | Re: K-Jetronic |
A to je hodně dobrý počin ![]() ![]() |
Autor: | pety [ 12 zář 2014 18:31 ] |
Předmět příspěvku: | Re: K-Jetronic |
Tiez si myslim.asi sa bude treba morfovi poskladat na nieco dobre destilovane... Teda aspon benzinaci... Ked sa posnazi a urobi nieco take pre diesle tak sa mu poskladaju aj dieslaci... Ale kazdopadne je to super pocin.... |
Autor: | dr.morfeus [ 12 zář 2014 18:56 ] |
Předmět příspěvku: | Re: K-Jetronic |
Díky, snad to bude mít nějaký užitek když se s tim už mažu ![]() ![]() ![]() PS: postřehy na chyby v překladu nebo nesmysly jsou vítány. |
Autor: | fulda [ 12 zář 2014 20:36 ] |
Předmět příspěvku: | Re: K-Jetronic |
![]() |
Autor: | Radek124 [ 12 zář 2014 22:49 ] |
Předmět příspěvku: | Re: K-Jetronic |
pěkné ![]() |
Autor: | Wizzy [ 15 zář 2014 08:58 ] |
Předmět příspěvku: | Re: K-Jetronic |
Výborně! ![]() ![]() Jestli se nemýlím, je to odtud http://www.auto-tat.co.uk/Escort%20Upgr ... tronic.htm což dost pomohlo, ale skvělé je spojení těchto jednoduchých obrázků s rálnými fotkami a praktickými zkušenostmi ![]() |
Autor: | dr.morfeus [ 15 zář 2014 16:47 ] |
Předmět příspěvku: | Re: K-Jetronic |
Ano ano, už sem to v nějakym tématu taky uváděl, ale k překladu sem se dostal až ted. Každopádně dnes dodělám snad další kapitolu. |
Autor: | dr.morfeus [ 21 zář 2014 18:24 ] |
Předmět příspěvku: | Re: K-Jetronic |
Takže všechny úpravy dodělány, toto je finální verze. |
Autor: | marcoH6 [ 26 zář 2014 17:46 ] |
Předmět příspěvku: | Re: K-Jetronic |
No, Morfe, nepročetl jsem to podrobně, ale je za tím kus pořádný práce, takže bych to mohl pochopit i já a možná, že se pokusím rozchodit tu stříkačku v kabru. Jinak hluboká poklona a poděkováni za kus odvedené práce. ![]() |
Autor: | dr.morfeus [ 26 zář 2014 18:41 ] |
Předmět příspěvku: | Re: K-Jetronic |
je to popsaný hodně stručně, jestli budeš stříkačku rozebírat pochopíš to líp...ale nevim jestli jí rozchodíš. Tenhle systém je hodně náchylnej na správný nastavení. Každopádně pokud se téma líbí, jsem rád a pokud se teda dostaneš k rozebírce, můžeš taky přidat fotky nebo info který tu neni ![]() |
Autor: | marcoH6 [ 27 zář 2014 07:02 ] |
Předmět příspěvku: | Re: K-Jetronic |
Podle mechanika, který to měl u sebe bylo to srdíčko totálně zasraný nějakým sajrajtem, co býval zřejmě kdysi benzín. Navíc prej jsou v háji veškerý gumičky, takže se zeptám touto cestou: existuje jakási sada těsnění do vstřikování, zaslechl někdy někdo něco? |
Autor: | dr.morfeus [ 27 zář 2014 09:18 ] |
Předmět příspěvku: | Re: K-Jetronic |
U nás určitě nic jako nová sada na k-jet nejde sehnat...jestli v Anglii, nevim. Jediný co mě napadlo, tak sebrat někde stříkačku z KE-jetu a použít gumičky z něj. Pokud by to bylo z pojízdnýho auta, měly by bejt gumičky ok. |
Autor: | angličák [ 27 zář 2014 09:19 ] |
Předmět příspěvku: | Re: K-Jetronic |
Na ebay sem koukal a jdou jen gumičky pod vstřiky tuším, jinak nic. http://www.ebay.co.uk/itm/Bosch-K-jetro ... 234087e06f a pak ještě toto...ehm ![]() http://www.ebay.co.uk/itm/Escort-Mk3-Mk ... 2595ee201a |
Stránka 1 z 2 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |