Nevím jestli to bude k něčemu dobrý nebo zajímavý, ale neměl sem co dělat a mám doma nefunkční K-jet jednotku, tak sem jí rozebral a nafotil.
V případě psaní nesmyslů mě opravte nebo to smažte.+ upgrade -> překlad textu z uk stránky.
http://www.auto-tat.co.uk/Escort%20Upgr ... tronic.htm1. Zařízení na dávkování paliva (rozdělovač vstřikování -> dále RV)
Obrázek zobrazuje zjednodušený náčrt RV.


Uvnitř RV je několik komor (v našem případě 4 -> pro každý vstřikovač 1...na obr. výše jen dva). Každá komora je uprostřed horizontálně rozpůlena kovovou destičkou na horní a spodní sekci. Do spodní sekce se pod tlakem dávkuje palivo pomocí vnitřních průchodů. Horní sekce jsou připojeny na vstřikovače.
Aby se palivo dostalo do vstřikovačů, musí se dostat zdolní sekce komory do horní, v čemž mu brání výše zmíněná kovová přepážka. Palivo se tam tedy dostává pomocí dávkovacího pístku. Tento pístek je umístěn uprostřed RV (ve středu všech 4 komor). Tento pístek má na sobě 4 drážky (pro každý vstřikovač jednu). Horní a spodní sekce komor jsou pak spojeny pístkem přes průchody, které lemují výše uvedené drážky. Tyto drážky zajišťují správné dávkování paliva do každé horní sekce komory a následně do vstřikovačů.






Čím větší plocha drážky je namířena proti průchodu, tím je průtok paliva vyšší.


Tlakem se palivo pomocí "bočních chodeb" dostane nad pístek, kde na něj tlačí. Dávka paliva ovšem nesmí být překročena a proto je přebytek paliva vrácen uzavřeným otvorem zpět do vratného potrubí.
1.2. Přetlakový ventilPalivo mířící do vstřikovacího rozdělovače z nádrže vyžaduje určitou míru kontroly, aby mělo správný tlak. To zajišťuje právě přetlakový ventil. Je vestavěný do vstřikovacího rozdělovače a skládá se z jednoduchého pístku a pružiny. Napětí pružiny bylo přednastaveno s použitím podložek umístěných pod ní.

Jak palivo přicházející z nádrže proudí do VR (1.), svým tlakem působí na pístek s pružinou, který když se úplně stlačí, otevře se okruh vracející přebytečné palivo zpět do nádrže. Když je právě malý průtok paliva, jeho tlak pístek nepřetlačí -> zpětný okruh se neotevře.
Když se začne průtok paliva zvyšovat, ale tlak začne klesat, pístek bude uzavírat zpětný okruh a nebude pouštět palivo zpátky do nádrže dokud se rovnováha tlaku neobnoví.


A nyní co pohybuje pístkem uvnitř vstřikovacího rozdělovače...
2. Mechanismus na snímání průtoku vzduchu Celý mechanismus viz. foto.

Základní prvky mechanismu jsou: kyvadlová osa, bod působící na pístek, šroub pro nastavení pozice pístku, talíř dělící prostor airboxu a sání.


Bod působící na pístek se dá nastavit pomocí šroubu. Toto nastavení by se ale mělo ponechat výrobní, jinak by mohlo dojít k rozesrání celého palivového rozdělovače.
Na talíř zespoda tlačí vzduch, který ho zvedne a pohne tak celým ramenem. To znamená, že bod působící na pístek posune pístek tak, že se do průchodů v RV odkryje větší plocha drážek a zvýší se průtok paliva...jak bylo napsáno výše.


Jako další prvek je na řadě škrtící klapka, ale to zas příště.