www.ford-escort.cz

diskuzní fórum
Právě je 28 bře 2024 21:09

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvek: 1 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Ford Escort xr3i - tuningy.com
PříspěvekNapsal: 05 srp 2012 14:44 
Offline
Nic neumím, nic se mi nechce, seru na to..
Uživatelský avatar

Registrován: 20 črc 2011 19:08
Příspěvky: 2781
Bydliště: Opava
prevzato z http://www.tuningy.com/index.php?a=55

Ford Escort xr3i

Jelikož jsem stálý čtenář domácích tuningových časopisů, tak mi neunikne žádný vůz v nich představený. Získá-li si některý z nich mé sympatie, většinou sáhnu po mobilním telefonu a okamžitě píši zprávu s nabídkou článku na našem webu. Mnohdy to nevyjde, pro někoho je těžké se i zpětně ozvat, abych věděl na čem jsem. Mezi tyto případy ale stoprocentně nepatří Jarda, jehož vůz si tentokrát představíme. Vše začalo právě dočtením článku a prohlédnutím fotografií v jistém časopisu. Poté přišel na řadu právě mobilní telefon a odeslání sms na číslo udané u článku. Pak jsem již mohl jen čekat, zda se majitel vozu zpětně ozve. A Jarda se opravdu ozval.

Sice nějakou dobu trvalo, než jsem se s Jardou dohodl na nafocení a vyplnění šablony k popisu vozu, ale nakonec se to povedlo na Mimoňských válkách. Proto vám teď mohu již oficiálně sdělit, že vůz, jemuž se budeme dnes věnovat, je Ford Escort xr3i. Prvotní věc, která vás na této káře zaujme, je především zvolený odstín laku. Od toho vznikla přezdívka „Růžena“. Jedná se o růžovo-fialový lak a mohu popravdě říci, že si jinou barvu na Jardově Fordu představit neumím. Hlavně se Jarda v davu neztratí, i já jsem ho na Mimoni hledal dle auta, jenž bylo opravdu k nepřehlédnutí v zástupu těch červených, stříbrných a modrých kárek.

Postoupíme ale k podrobnějšímu popisu. Samozřejmě by vás asi zajímalo čím se může kára z roku 1992 pochlubit pod kapotou. Je to sériový motor o obsahu 1,8 ccm. Sériový, tedy jak se to vezme. Každopádně byl kárce dopřán již ve výrobním závodě, ale tehdy disponoval „jen“ 105-ti koníky. Jarda zasáhl a vyšlechtil si dalších 10 kobylek navíc, tedy na 115 koní. Své k výslednému výkonu dodal nejen sportovní filtr SUPER FLOW RACTIVE, ale i kompletně upravená výfuková soustava. Klasikou se stalo odstranění samotného katalyzátoru. Ale tím to neskončilo a Jarda šel v úpravách dále. Původní zůstal jen střední díl výfuku, ten zadní je původně střední z dvoulitrového Nissana Almery a je zakončen jednou oválnou koncovkou v oblíbeném stylu DTM. A aby byl požitek ze síly patřičný, tak u motorové části naleznete ještě sportovní odlehčenou spojku SACHS. I převodovka byla vyměněna, a to za závodní MTX, která má kratší 1. a 2. převodový stupeň.

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Motor by byl tedy po úpravách, ale co s podvozkem?! Ten taky nesmí zůstat sériový, to by byl u takového auta hřích! Proto se na místo původního nastěhoval výškově stavitelný sportovní podvozek KONI. Ale Jarda zašel ještě dále a přední pružiny zkrátil z původních devíti na čtyři závity. Tomu se musely přizpůsobit i zadní pružiny, jejichž snížení se dá vyjádřit hodnotou: –2 závity. Co zůstalo na této části vozu původní jsou brzdy, které jsou dle Jardy dostačující. Ty se ale schovávají za již jinými, než sériovými koly, ale za koly 9x16" ET 15 značky BORBET. Na nich jsou pak obuty pneumatiky FALKEN v rozměru 215/40 shodném pro obě nápravy.

Kola nemají s původními shodné parametry, proto musely být dostatečně vytaženy blatníky. Vpředu o 2 cm a vzadu něco mezi 4 až 5 cm. A to se již dostáváme ke karosářským úpravám. Blatníky máme tedy za sebou, proto svůj zájem obrátíme k přední části Forda. Již na první pohled je jasné, že s kapotou nebude něco v pořádku. Ano správně, je nezvykle dlouhá a hlavně pod její hranou postrádáme masku. Tu nahradilo samotné protažení, které tvoří i zamračení předních světel. Ale přeci jenom zůstala pod jejím koncem malá štěrbinka pro proudění vzduchu ke chladiči, i když tuto funkci nyní zastává velký otvor v předním upraveném nárazníku. Fandům je již jasné, že nárazník má s původním pramálo shodného. Původní nárazník byl doplněn o část z Fordu RS 2000 a poté bylo vše napevno slaminátováno. Velkého otvoru pro přívod vzduchu bylo dosaženo dodatečným přilaminátováním lízátka původně určeného pro vozy Honda CRX, které nyní tvoří spodní hranu průduchu. Po všech těchto úpravách spočívá nyní celý nárazník jen 8 cm od země. Stejně jsou na tom boční prahy RIEGER, jenž jsou ve svých krajních částech ještě o celé 2 cm blíže k vozovce. Jarda zřejmě neholduje zavařování klik a zámků, proto stále zaujímají své místo. Především z boku je pak znatelné zatmavení skel vozu. Co ale platí o zavařování na bočních partií, to neplatí v zadní části. Zde si flexa a autogen přišli na své. Třetí dveře jsou kompletně hladké, tedy samozřejmě krom zaoblení, které ale navazuje na tvar zadních, červeně tónovaných, světel. Espézetka se přestěhovala z původního místa na spodní část zadního nárazníku a nepostrádá ani tak důležitou věc, kterou je nasvícení. Zadní části ale především dominují dvě křídla z originálního sortimentu Ford. To menší na víku, je původní výbava Jardovi káry, a to větší, tzv. lopata, je původně určena pro silnější verzi Escorta, a sice Cosworth.

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Jste již jistě netrpěliví, co naleznete v interiéru po otevření dveří. Ten zůstal vesměs původní, vždyť je to přece jenom Escort ve verzi xr3i. Ale přece jenom doznal trochu změn. Tak třeba koberečky ze slzičkového plechu původní výbavou nejsou, stejně tak i hliníková řadící páka. A přeci jenom se bude na bílých polepech přístrojů lépe vyjímat modré podsvícení palubovky. Málokterý tuner neholduje poslechu kvalitní hudby, proto ani Jarda tuto část nezanedbal. O příjem signálu se stará autorádio PANASONIC CQ-DFX602N a o konečný akustický požitek se stará dvojice předních 80-ti watových repráků SINUS LIVE a čtveřice zadních MAGNATů. Konkrétněji 2x MAGNAT BUL POWER a dva MAGNAT X-TRACT. Co by to bylo za sestavu, kdyby chyběl subwoofer. Zde sídlí basová tuba MAGNAT o celkovém výkonu 450 W. A i zesilovač je nezbytný, zde Jarda vsadil na značku DEXON.

Ač vůz koupil Jarda již mírně upravený, tak na něm odvedl dost další práce, za kterou se nemusí stydět.

Obrázek

Obrázek

Obrázek

_________________
91' Escort RS2000 · 2.0 110kW · 1020kg · KW var.1 -40/30mm · 9,8l/100km · 7,8s/100kmh · 220km/h - Racing car
91' Escort RS2000 · 2.0 110kW · 1130kg · -60mm weitec - zender & mat tunink
N7A Power


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvek: 1 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz