www.ford-escort.cz

diskuzní fórum
Právě je 28 bře 2024 22:02

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 41 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Erika aneb začátek příběhu
PříspěvekNapsal: 24 črc 2011 20:13 
Offline
Společensky nepřizpůsobivý živel a rozvraceč
Uživatelský avatar

Registrován: 20 črc 2011 19:02
Příspěvky: 4803
Bydliště: Obere Kundensdorf 747 55
Escort Mk.III

I nastala zima roku 1979 a bylo na čase říci sbohem staré dobré Brendě v souvislosti s očekávaným jarním příchodem Eriky.

Pro ty co neví o čem mluvím, vysvětlím.V 70 letech měli Fordovi projektoví manažeři úchylku v označování nových projektů aut, na kterých pracovali, dívčími jmény. Z toho plyne, že Capri se říkalo Diana, Mk.II Escort měl označení Brenda nu a Mk.III Escort je od té doby znám coby Erika.

Mk.III se začal měnit v realitu ji v roce 1975, kdy vznikly první skicy třetí generace Escorta. Pro udržení vývoje v dlouhodobé perspektivě se plány na nový vůz, s poháněnou přední nápravou objevily pár měsíců po uvedení MK.II na trh.

Zatímco Mk.II je chápán jen jako převlečená Mk.I, Mk.III nemohla být víc odlišnější, než její předchůdce, s kterým v důsledku sdílí jen obchodní název – ESCORT. Nejen styling karoserie byl nový – s verzemi 3 a 5 dveř hatch, nahrazující 2 a 4 dveřové sedany, ale taky celý systém pohonu a zavěšení kol, celá nová řada motorů, vyráběná v k tomu určené nové továrně.

Byl to mamutí počin, i pro tak velký koncern, jako je Ford, se všemi jeho celosvětovými zdroji a technologiemi. Malým překvapením se stalo to, kdy byl nový vůz v září 1980 představen , že Ford informoval motoristické novináře o skutečnosti, že tento projekt zabral 5 let vývoje, 5 ruzných větrných tunelů, 500 inženýrů a 500 milionů liber.

V diskuzi o novém modelu vznikl koncept „světového“ vozidla. Fordova mateřská továrna v USA držela velký podíl v japonské Mazdě a spolupracovala s ní na mnoha různých projektech. Počáteční idea zahrnovala rozšíření spolupráce i na evropskou pobočku a Escort měl být vozidlem produkovaným po celém světě.

Bohužel správný čas pro tento koncept v té době ještě neuzrál a na konci této myšlenky stojí 3 různé vozidla – Americký Escort nahrazující Pinto, evropský Escort a Mazda 323, které sice vypadají podobně, ale fakticky sdílejí jen minimum součástí.

Naznavše faktu, že si pujdou všichni svou cestou, práce na Evropském modelu začaly koncem roku 1976 dostávat reálné obrysy. Na rozdíl od Fiesty, prvího modelu s pohonem předních kol (pomineme li totálně zapomenutý Taunus 12M P6), jejíž tvary se zrodily v turínském designovém středisku GHIA, byl Escort více „domácím“ úkolem, pričemž kolínská pobočka měla odpovědnost za motory, převodovku a exteriér vozidla, kolegové z Anglie se zaměřili na vývoj podvozku, brzd, řízení, finálnímu doladění motoru a celkového vyvážení vozidla spolu s návrhem interiéru.

Klíčové postavy vývoje Eriky byly Uwe Bahnsen, víceprezident designoveho oddělení Forda a Ron Mellor, víceprezident podukčního vývoje.

Předohrabová Fiesta, uvedená v roce 1976, poskytla klíč k rozvoji Escorta, jakmile byla uvedena na trh, stal se Escort Mk.II s jeho koncepci totálně překonaným a zastaralým.
Bylo velmi důleité, aby se jeho nástupce stal více prostorným, praktickým než jeho předchůdce, zároveň však i mnohem více aerodynamicky efektivním vozem. Pohonné ústrojí se testovalo v tuctu Fiest, jejích karoserie byly prizpůsobeny k pojmuti CVH motorů a celého podvozku Escorta, aby se docílilo výchozích hodnot pro testování ještě neexistujícího vozidla.
Ve stejný čas chlapci v kolíně okusovali tužky v přestávkách mezi těžkou prací na designu vozidla, realizujícího se jako hatchback.

Nový Escort neměl mít nejen lepší aerodynamický odpor ne Mk.II s hodnotou 0,448, leč měl překonat i protivníka nalezeného v Golfu Mk.I, který oplýval hodnotou 0,43, tudíž jasným cílem pro Eriku byla hodnota 0,4 a zadupání koncernového zázraku do prachu cest. Ačkoliv vyvíjené vozy vypadaly velmi uhlazeně s jejich křehkými liniemi a rovnými hranami, ukázalo se po mnoha testech v tunelech a to nejen Fordových, ale i u Mercedes Benzu, Fiatu a Volkswagenu, e hodnota 0.4 nemůže být pokořena.

V ten moment tým Uwe Bahnsena naznal, že je třeba jemně přepracovat záď a prodloužit ji o cca 3 cm, dodat jí drobnou odtrhovou hranu veducí k vylepšení obtékáni karoserie a na přední kapotě došlo k jejímu „přetažení“ přes světla, čím se dosáhlo menšího čelního odporu. Toto všechno převedené na suchá čísla ruku v ruce s detailním vývojem vedlo k dosažení hodnoty 0,384 pro 5 dveřový hatchback, pričemž verze XR3 opatřená předním a zadním spoilerem a „deflektory“ před zadními koly dosáhla až na Cd 0,374.

V porovnání se svým předchůdcem měl nový model podobné základní rozměry, ovšem jeho přední náprava širší, střecha byla nižší a uvnitř bylo mnohem více lépe využitelného prostoru. O jeho náskoku ještě více vypovídá jeho menší váha, neušetřilo se jen zahozením kardanu a tuhé zádní napravy, nýb i promyšlenými kroky vedoucími k pevnějším a lehčím částem vozidla, kupříkladu čelní okno tímto ztratilo 1 mm tloušťky.

Finální design vozidla byl potvzen v březnu 1978 a v průběhu roku došlo jen k několika málo korekcím interiéru, tuke mohla být spuštěna produkce pilotních kusů v továrně Saarlouis a Halewoodu a to počátkem ledna 1980. Červenec roku 1980 uzřel kompletní výměnu modelové řady Mk.II za MK.III a tim začaly šťastná i nešťastná léta Escorta s touto koncepci pohonu. Hned od počátku produkce byla nabízena celá škála modelů a to 3 a 5 dveř hatchback, 3 dveřové kombi osazene 3 movými motory CVH 1.1, 1.3 a 1.6 (ačkoliv všechny verze 1.1 prodané v Británíi se osadily prehistorickym OHV motorem Kent z Fiesty, který byl do ní taktéž implantován z jiného modelu – Cortina). Erika se dále mohla pyšnit různými variantami výbavy od základní standard verze a po luxusní verzi Ghia, ale i sportovni verzi XR3.
¨
A tím byl přerod Brendy v Eriku dokončen.

Obrázek

Obrázek

Praotec Escort - pan Taunus 12M a jeho pomyslny nasledovnik.

Obrázek

_________________
http://www.vh-autoservis.cz


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Erika aneb začátek příbehu
PříspěvekNapsal: 24 črc 2011 20:46 
Offline
Společensky nepřizpůsobivý živel a rozvraceč
Uživatelský avatar

Registrován: 20 črc 2011 19:02
Příspěvky: 4803
Bydliště: Obere Kundensdorf 747 55
Přeloženo podle Ford Heritage

Zajíma to někoho? Abych se s tím překládáním neprděl zbytečně. Zvlášt, když mi některé klávesy reagují až na třetí úder je to fakt zábavná činnosr :D Mám toho stohy. :lol: A začnu používat diakritiku, ať to nevypada jak skrumáž písmenek vytvořená pitomcem :D

_________________
http://www.vh-autoservis.cz


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Erika aneb začátek příbehu
PříspěvekNapsal: 24 črc 2011 21:00 
Offline
zkušenej Escorťák
Uživatelský avatar

Registrován: 21 črc 2011 19:53
Příspěvky: 1379
Bydliště: Všude možně
Je to super cteni, diky.

_________________
ST60 & 33-905 S1 & 33-905 S2 & 33-907 S3


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Erika aneb začátek příbehu
PříspěvekNapsal: 24 črc 2011 21:00 
Offline
Ing. Všeználek
Uživatelský avatar

Registrován: 20 črc 2011 21:25
Příspěvky: 667
Minimálně já jsem to se zájmem přečet.

_________________
Escort Express Limited rust edition; 1,8D swap 1,8TD + hybridní čerpadlo BOSCH


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Erika aneb začátek příbehu
PříspěvekNapsal: 24 črc 2011 21:03 
Offline
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: 20 črc 2011 17:51
Příspěvky: 1120
Bydliště: Praha
Palec hore :!:

_________________
----------- Ford Escort 1.6 16V 66kW GHIA rv:05/1997 -----------
-- Ford Mondeo 2.2 TDCi 114kW Titanium X kombi rv:03/2005 --
---------- Originální náhradní díly (nejen Ford) se slevou ----------
Obrázek -----> Diagnostika ForDiag <----- Obrázek


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Erika aneb začátek příbehu
PříspěvekNapsal: 24 črc 2011 21:06 
Offline
Slepý harefnista z Letné
Uživatelský avatar

Registrován: 20 črc 2011 20:43
Příspěvky: 166
Bydliště: Prague
Palec hore penis dole...kazdodenni terapie pred spanim... ;)


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Erika aneb začátek příbehu
PříspěvekNapsal: 24 črc 2011 21:08 
Offline
Nic neumím, nic se mi nechce, seru na to..
Uživatelský avatar

Registrován: 20 črc 2011 19:08
Příspěvky: 2781
Bydliště: Opava
ale jo, aspon tu je neco zajimaveho konecne

_________________
91' Escort RS2000 · 2.0 110kW · 1020kg · KW var.1 -40/30mm · 9,8l/100km · 7,8s/100kmh · 220km/h - Racing car
91' Escort RS2000 · 2.0 110kW · 1130kg · -60mm weitec - zender & mat tunink
N7A Power


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Erika aneb začátek příbehu
PříspěvekNapsal: 24 črc 2011 21:18 
Offline
Kozel zahradníkem
Uživatelský avatar

Registrován: 20 črc 2011 19:32
Příspěvky: 1676
Bydliště: Hostinné
Pěkné pěkné ;)

_________________
Nějakého Forda mám ale nic co stojí za zmíňku


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Erika aneb začátek příbehu
PříspěvekNapsal: 24 črc 2011 21:42 
Offline
zkušenej Escorťák
Uživatelský avatar

Registrován: 21 črc 2011 12:36
Příspěvky: 841
Palec hore


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Erika aneb začátek příbehu
PříspěvekNapsal: 24 črc 2011 23:10 
Offline
zkušenej Escorťák
Uživatelský avatar

Registrován: 21 črc 2011 20:02
Příspěvky: 597
Bydliště: vesnice kousek od Opavy
Několikrát jsem si říkal, že k dokonalosti slohu pana Angličáka už mi chybí jen diakritika. Můj sen se splnil!

_________________
BMW E36 325i coupé

ex: Ford Mondeo ST200


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Erika aneb začátek příbehu
PříspěvekNapsal: 24 črc 2011 23:20 
Offline
zkušenej Escorťák
Uživatelský avatar

Registrován: 21 črc 2011 07:08
Příspěvky: 389
Bydliště: Ostrava
Diky angli.. zajimave pocteni..


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Erika aneb začátek příběhu
PříspěvekNapsal: 25 črc 2011 12:11 
Offline
zkušenej Escorťák
Uživatelský avatar

Registrován: 24 črc 2011 20:11
Příspěvky: 228
Bydliště: Bílovec
hm, tohle by melo byt na kazdem foru :) aspon se po vecerech nenudim a mam co cist :) jen tak dale sefe :)

_________________
1.6, 66kw, nic vic, spise min :D


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Erika aneb začátek příběhu
PříspěvekNapsal: 25 črc 2011 15:31 
Offline
Mohu nabídnout leštění flétny
Uživatelský avatar

Registrován: 25 črc 2011 01:25
Příspěvky: 1331
Bydliště: Pozořice
Dobré anglí ;)

_________________
Ford Escort MK IV Cabrio(Zetec positive)1.4 - 1,8 Zetec. Láska na kterou není prostě čas a peníze... Odložený projekt
Ford Escort XR3i 1,6 75kw Dravec :twisted: Nejshnilejší Escort na planetě... Projekt odložen na dobu neurčitou...
Ford Orion mk.III ,,Z dělníka stylovkou'' Ghia Si :**/// Zender body on green metal paint
Fiesta xr2i white paint 1,6 CVH 76kw
Ford Mondeo MkIII TDCi 2,0 96kw Stylovej odtah
Ford Taunus Knudsen Coupe???

„Auto je jen tehdy dostatečně rychlé, když u něj člověk ráno stojí a bojí se otevřít dveře.“

Walther Röhrl


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Erika aneb začátek příběhu
PříspěvekNapsal: 25 črc 2011 16:19 
Offline
Král Káčkoslav
Uživatelský avatar

Registrován: 24 črc 2011 19:17
Příspěvky: 1059
Bydliště: Medlov, jihomoravsky kraj
Peeeckááá a zajímavé počteníčko jinak Escorty 5 a vejš měly jaké jméno? Matilda von Rust?

_________________
Ford Escort RS 2000 92'
Ford Ka 1St edition 96'
Ford Mondeo titanium 11'
Suzuki GSX 650 F 08'
Hromada motocyklů zn. Jawa


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Erika aneb začátek příběhu
PříspěvekNapsal: 25 črc 2011 16:30 
Offline
Společensky nepřizpůsobivý živel a rozvraceč
Uživatelský avatar

Registrován: 20 črc 2011 19:02
Příspěvky: 4803
Bydliště: Obere Kundensdorf 747 55
Nevím, to mne nezajímá :D

Jinak uprav si podpis prosím, brečet nad svým autem můžeš na FF :D :D

_________________
http://www.vh-autoservis.cz


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Erika aneb začátek příběhu
PříspěvekNapsal: 25 črc 2011 19:36 
Offline
Mám ho akorát

Registrován: 21 črc 2011 07:43
Příspěvky: 1616
krásné počtení, jen tak dál ;)


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Erika aneb začátek příběhu
PříspěvekNapsal: 25 črc 2011 21:44 
Offline
PedoBear Escort Servis
Uživatelský avatar

Registrován: 20 črc 2011 20:26
Příspěvky: 282
Bydliště: Jihlava
o joo jena nas zasobuj rase poucim ;-)

_________________
Ford Escort 1.6 77 kW nyní už RS2000===> ?? RS2300 ??
http://www.zevlouni.cz/


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Erika aneb začátek příběhu
PříspěvekNapsal: 28 črc 2011 13:31 
Offline
Ford bych nevyměnil ani za bmw
Uživatelský avatar

Registrován: 28 črc 2011 00:05
Příspěvky: 519
Bydliště: Džihlava
jo, nemel a val to sem... ;-)
Jinak angli máš dost přehled, tak bys sem mohl třeba sypat i jiný značky ne? Třeba udělat takovou sekci "youngtimery jiných značek"... :idea: :?:

_________________
BMW E39 530DAT
OO=[][]=OO


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Erika aneb začátek příběhu
PříspěvekNapsal: 28 črc 2011 18:15 
Offline
Společensky nepřizpůsobivý živel a rozvraceč
Uživatelský avatar

Registrován: 20 črc 2011 19:02
Příspěvky: 4803
Bydliště: Obere Kundensdorf 747 55
No, hele já vlastně nic nevím, jen mám hodně různých dokumentů a zbytek si vymyslím, nebo ukradnu :D

_________________
http://www.vh-autoservis.cz


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Erika aneb začátek příběhu
PříspěvekNapsal: 28 črc 2011 19:24 
Offline
Nic neumím, nic se mi nechce, seru na to..
Uživatelský avatar

Registrován: 20 črc 2011 19:08
Příspěvky: 2781
Bydliště: Opava
tak vymyslej a krad dalsi, at tu toho je co nejvic 8-)

_________________
91' Escort RS2000 · 2.0 110kW · 1020kg · KW var.1 -40/30mm · 9,8l/100km · 7,8s/100kmh · 220km/h - Racing car
91' Escort RS2000 · 2.0 110kW · 1130kg · -60mm weitec - zender & mat tunink
N7A Power


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 41 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz