www.ford-escort.cz

diskuzní fórum
Právě je 27 dub 2024 20:44

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 4 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: motor cvh
PříspěvekNapsal: 24 bře 2012 14:47 
Offline
zkušenej Escorťák
Uživatelský avatar

Registrován: 28 črc 2011 18:54
Příspěvky: 406
Dopisy CVH označí zvláštní druh 4-válcový vnitřní spalovací motor produkoval Ford motorovou společností během osmdesátých lét a devadesátých lét.
CVH (složený ventil nastavit Hemispherical spalovací komoru) motor byl představen Fordem v roce 1980 ve třetím generačním Ford doprovodu. To bylo později použité ve Fordu Sierrovi stejně jako druhá generační Ford fiesta a od 1983 to bylo použito ve Fordu Orion. Motory byly postaveny v Dearborn strojovně pro severní americký trh, a ve Fordu je pak-rostlina nového motoru v Bridgend ve Walesu pro evropský trh.
Nepřehlédněte: Tato stránka obsahuje strojový překlad textu z anglické encyklopedie Wikipedia. Pokud budou některé pasáže špatně srozumitelné, zkuste se podívat i na text v originále, který najdete pod odkazem Ford CVH engine. Překlad byl vytvořen pomocí překladače Eurotran.
Motor byl původně koncipovaný v roce 1974 a je jedinečný v podmínkách jeho ventilů připojených ve složeném úhlu, který počítá s hemispherical tvar spalovací komory bez používání dražší dvojče camshaft uspořádání. To také představovalo zdviháky hydraulického ventilu, nejprve pro evropský Ford motor.
Během jeho 20-roční výrobní život, CVH měl pověst pro bytí téměř bolestně hrubý a hlučný u vysoce túruje (CVH, říkali někteří vědátoři, byla zkratka pro Considerable chvění a Harshness). Jeremy Clarkson skvěle říkal CVH-poháněl doprovod to “to bylo poháněno motory tak tvrdý, dokonce Moulinex by nepoužíval je”.
CVH byl také proslulý jeho mazacím olejem k blátě předčasně jestliže servisní plán byl přeskočen. Pásy načasování často propadly asi 60,000 k 90,000 mílím (100,000 k 150,000 kilometrům).
Přes jeho značné nedostatky v podmínkách NVH (hluk, chvění a Harshness), a jeho aforementioned nesnášenlivost k chudý nebo zanedbaný opravovat, CVH byl považován za bytí velmi snadný motor na melodii, a s mnoho z jeho klíčových součástí být značně přes-navrhovaný. To wasn't dlouho před motorem začal přijmout pozornost od aftermarket ladit průmysl, a 1.6 verze litru rychle se stal oddaným stoupencem scény ladění v 80-tých letech a devadesátými léty s některými neobyčejnými výstupními výkony (přes 200 bhp) být extrahován z variant turbocharged. Přirozeně aspirated 1.6 byla populární volba výstroje automobilový průmysl kde to mohlo být relativně snadno a levně vylepšil k asi 130 bhp (97 kW).
CVH byl produkován v mnoha různých kapacitách od 1.1 k 2.0 litry, menší verze být výhradně pro evropský trh.

1.3
1.3 L CVH byl představen v 1980 doprovodu Evropana a v Orion a fiesta od 1983 k 1986. Nudný patron byl 80.0 mm a mrtvice byli 64.5 mm. 1.3L byl také plánován severní americká verze doprovodu ale inženýrské testy našli to být nepřijatelně underpowered a plány k produkci 1.3L motory byly vyřazeny právě nemnoho měsíců před inscenací v velkém měřítku.
Pro facelifted “značka 4”, nebo “Erika-86” verze doprovodu Evropana v roce 1986, tento motor byl nahrazen 1.3L verze Kenta/Valencia motor v sériích minima ořezají modely - vyšší sériové modely používaly novější 1.4L CVH popsal dole.

1.4
1.4 L CVH nahradil 1.3 L CVH v doprovodu, Orion a fiesta od brzy 1986. Nudný patron byl 77.2 mm a mrtvice byli 74.3 mm. V evropské kondici, tento motor produkoval 75 bhp (56 kW). To bylo široce známé jak ' hubený hořet ' motor jako to byl navrhnut primárně pro palivo ekonomický a uváděný různá válcová hlava, která byla mířila méně u výstupního výkonu než jiné CVH powerplants. Carburetted rys verzí neobvyklý Weber 28/30 carb (nahrazovat infamously nespolehlivou Ford VV jednotku) s různým vakuem-poháněl druhotný škrtící ventil (elektrický ventil), místo více obvyklého následného spojení který otevře druhotného motýla u 3/4 k plnému plynu. Nápad měl uložit více paliva, obzvláště s vedením footed řidiči ale výsledek byli hlavně auto, které běželo příšerně naklonit pod nějakým druhem nákladu, zvláště po slavném CVH vrcholu-oblečení konce začne redukovat vakuum motoru s nějakou vzdáleností na hodinách. 1.4 verze je méně tuneable než jiný CVH je a někteří přikrývají-části konce nejsou zaměnitelné se nejvíce obyčejným laděním části; nicméně nahrazovat carb s obyčejný Weber 32/34 DMTL plus vhodná zátoka různý nutí je více driveable, ačkoli s malým zvyšováním spotřeby paliva.
V Jižní Africe 1.4 CVH byl vhodný k laseru Forda a meteoru, rebadged Mazda 323s. To nahradilo 1.3 Mazda E-motor série používaný v těchto autech a byl sám nahrazený 1.3 Mazda B-motory série.

1.6
1.6 L CVH byl použit v 1980 Evropanovi Escort a 1981 Američana severu Escort. Nudný patron byl 80.0 mm (3.149 v) a mrtvice byla 79.5 mm (3.130 v). Výstup byl 69 hp (52 kW) a 86 ft · lbf (117 Nm), zatímco evropské verze produkovaly 90 hp (67 kW) ve standardní karburátorové obrubě pro vozidla s automatickým přenosem a 97 hp (72 kW) pro fiestu XR2 a Escort XR3, nebo 105 hp (78 kW), 108 hp (81 kW) nebo 115 hp (86 kW) v různém palivu napíchl verze. 115 hp (86 kW) verze byla omezena k velmi vzácný Escort RS1600i - naladěná verze hlavního proudu XR3i.

1.6 Turbo
Uprated, turbocharged verze 1.6 který byl vyvinut Evropou Forda pro obrovsky populární RS Turbo verzi Ford doprovodu a také pozdnější Ford fiesta. To dělalo 132 bhp (98 kW) u 6,000 rpm, a 133 ft · lbf (180 N · m) točivého momentu u velmi povolný 3,000 rpm. Zesílený motor byl podstatně hladší než to je normálně aspirated bratranci, vynucená přírodní pomoc navlhčit ven nepříjemné harmonics. Blok byl mírně modifikován poskytovat olejový návrat z turbocharger. Kliková hřídel a spojovací tyče byli totožní s lesser 1.6 modely ale Mahle písty byli charakterističtí pro RS Turbo. Tito jsou vyrobeni užití tlaku obsadilo metodu, který dělá je značně silnější a dražší než normální obsazení písty. Písty upustily komprimaci k 8.3: 1, dovolovat použití velkých množství plnicího tlaku. Standardní motor jen potřebuje 7 psi podpory produkci jeho uváděný výstupní výkon, a je považován za detuned z továrny. Protože jeho síly a detuned příroda, ladičky pokračují zvětšit standardní čísla více než 100 % za relativně rozumný poplatek. Dokonce dnes, asi 20 roků po jeho vydání, nové způsoby jsou vyvinuty extrahovat vyrovnat více výkonu.

1.9
CVH byl zvýšen k 1.9 L pro Američana severu 1986 modelového roku Escort. Nudný patron byl nyní 82 mm (3.230 v) a mrtvice byla nahoru také k 88 mm (3.465 v). Tato délka mrtvice by byla použitá v 2.0 L CVH motory, a pokračoval do Zeta motor, který nahradil to. Tato dlouhá mrtvice vyžadovala zvednutou motorovou blokovou palubu, design také sdílel to s pozdnějšíma jednotkami. Výstup byl 86 hp (64 kW) a 100 ft · lbf (136 Nm) s karburátorem; když elektronický plynový pedál-tělesná palivová injekce byla přidána, základní 1.9 sčítal čtyři koňská síla, ačkoli točivý moment byl málo změněný.
Elektronická palivová injekce a hemispherical “hemi” spalovací komory byly přidány pro 1987 je doprovod GT, narážet do výstupu k 108 hp (81 kW) a 114 ft · lbf (155 Nm). Tento motor vyvinul dobrou pověst pro výkon a přežívat GTs této generace být docela legrace k projížďce.
90-koňská síla 1.9 pozdních osmdesátých lét, zvláště když vybavený s jeden čtyři - nebo pět-manuál rychlosti transaxle, byl pozoruhodný doručováním význačné hospodaření s palivy. Poněkud překvapivě, čtyři-doprovod rychlosti modely poníka dosáhly lepší vzdálenosti než pět-auta rychlosti, s nahoru 30 mpg v řízení v městu a 40 – 45 mpg na hlavní silnici neneobvyklý.
Druhá generace amerického doprovodu dostala následný EFI pro 1991-1996, ale síla a točivý moment byli málo změnění u 88 hp (66 kW) a 108 ft · lbf (146 Nm) příslušně.
Druhá generace byla jeden z nejtrvanlivějších, dlouhých trvalých motorů někdy produkoval brodem. V závodních aplikacích 2 ventily na válec počítaly s vysoce túruje.

2.0
2.0 byl představen v 1997 doprovodu. To teď používalo rozdělené portové přerušení a produkovalo 110 hp (82 kW) a 125 ft · lbf (170 Nm). Další vysídlení bylo dosažené vrtáním 1.9 motor k 84.8 mm (3.339 v). To je nejvíce očištěný CVH motor vyrobený, a pokračoval doručit vynikající hospodaření s palivy, ačkoli kvůli automobilové zvýšené hmotnosti, vzdálenost je poněkud méně než časnější modely (obvykle střední-20s město, střední-30s hlavní silnice). To je také poslední CVH motor dělal a viděl zastavení výroby v poslední 2004 brodu zaostří LX/SE sedan a vozy.

Aplikace
1980-1986 Ford doprovází Mk. 3 (Evropa): 1.1 L, 1.3 L, 1.6 L
1986-1990 Ford doprovází Mk. 4 (Evropa): 1.3 L, 1.4 L, 1.6 L
1990-2000 Ford doprovází Mk. 5 (Evropa): 1.3 L, 1.4 L, 1.6 L (1.6 L nahrazený Zetec v ' 92)
1981-1984 Ford doprovází (nás) 1.6 L
1981-1984 Merkur Lynx (nás) 1.6 L
1982-1983 Merkur LN7 (nás) 1.6 L
1985-1990 Ford doprovází (nás) 1.9 L
1985-1987 Merkur Lynx (nás) 1.9 L
1991-1996 Ford doprovází (nás) 1.9 L
1991-1996 Merkur Tracer (nás) 1.9 L
1997-2002 Ford doprovází (nás) 2.0 L
1997-1999 Merkur Tracer (nás) 2.0 L
2000-2004 Ford zaostří (nás) 2.0 L
1983-1989 Ford fiesta Mk. 2: 1.3 L, 1.4 L, 1.6 L (1.4 L nahradil 1.3 L pro ' 86 modelového roku)
1989-1995 Ford fiesta Mk. 3: 1.4 L, 1.6 L (nahrazený Zetec ' 93 modelového roku kupředu zatarasí 1.4 Si)
1988-1993 Ford Sierra: 1.6 L, 1.8 L (nahradil Pinta od ' 89 modelového roku kupředu)
1983-1986 přebrodit Oriona Mk. 1 (Evropa): 1.3 L, 1.6 L
1986-1990 přebrodit Oriona Mk. 2 (Evropa): 1.4 L, 1.6 L
1990-1992 přebrodit Oriona Mk. 3 (Evropa): 1.4 L, 1.6 L
1982-1988 přebrodit EXP (nás) 1.6 L a 1.9 L
1982-1993 Morgan 4/4 1.6 L
Si všimnout toho 1.1 L verze byla jen nabídnuta v Continental Evropě, 1.1 L doprovod Mk.3 ' s pro Spojené království používalo 1117 cc Kent motoru, ačkoli někteří spraví ruční pohon příklady byly stavěny s CVH mechanicals v této funkci včetně

_________________
Escort RST S1


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: motor cvh
PříspěvekNapsal: 13 kvě 2012 12:38 
Offline
Společensky nepřizpůsobivý živel a rozvraceč
Uživatelský avatar

Registrován: 20 črc 2011 19:02
Příspěvky: 4803
Bydliště: Obere Kundensdorf 747 55
Ten překlad je hrozný :-D :lol:

_________________
http://www.vh-autoservis.cz


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: motor cvh
PříspěvekNapsal: 15 kvě 2012 00:31 
Offline
Nezadržitelný vypravěč z Kundy
Uživatelský avatar

Registrován: 22 črc 2011 00:03
Příspěvky: 1504
Google translate?

_________________
Odtah osobních automobilů do 1900 kg... od 7 Kč za km...
nakup a prodej vozů Ford Fiesta, Escort, Focus, Mondeo
prodej autodílů a olejů za skvělé ceny... vyměna oleje na Escortu od 750 Kč včetně práce.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: motor cvh
PříspěvekNapsal: 15 kvě 2012 07:56 
Offline
pokročilej Escorťák

Registrován: 22 črc 2011 14:04
Příspěvky: 118
Bydliště: Jeseník
Nejspíš... Ale tohle mě porazilo "Nudný patron byl 77.2 mm a mrtvice byli 74.3 mm." (z angl bore x stroke) :-*)))))) :-*)))))) :-*))))))

_________________
Ňáká ToyToyka


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 4 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 19 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz