tak sem se rozhod dat dohromady par informaci o 1700T, snad to bude nekoho zajimat
Ford Escort RS 1700T byl prototyp s pohonem zadních kol, navržený Fordem v roce 1980 pro rally skupinu B.
Prototypy byly založeny na Eskortu mkIII a měly podélně uložený přeplňovaný čtyřválec Cosworth 1.8, který produkoval maximální výkon přes 300 koní (224 kW),. Rs1700T měl zrychlení z 0-100 za 4,2 sekundy a maximální rychlost 225km/h.
Vzhledem k přetrvávajícím problémům přestal ford z jeho vývojem a začal pracovat na novém modelu s pohonem všech kol, na slavném RS200.
Bylo vyrobeno jen 18 zkušebních vozů, kterých se dodnes dochovalo pouze 5.
Ford Escort RS 1700T byl ve vývoji po dobu 2 let. Escort 1700T měl být nástupcem velmi úspěšného Escortu RS1800 Mk2 a měl být zapsán do skupiny B na mistrovství světa rallye.
Vývojový inženýr: John Wheeler
VÝROBA
Období: 1983
Celkový počet vyrobených kusů: 18 aut (vozidla nebyla nikdy homologované do skupiny B)
MOTOR
Model: Ford Cosworth BDT
Typ: 4 válec, řemenový pohon DOHC, 4VPC
objem: 1778 ccm
Vrtání x zdvih: 87.40 x 72.70 mm
Max. výkon: 320 PS @ 8500 rpm
Palivový systém: elektronické vstřikování Bosch
Turbo: Garrett
Materiál: hliníkový blok a hlava
Převodovka: 5-stupňová Hewland s pohonem zadních kol
Sekundární převod: diferenciál s omezenou svorností
ZAVĚŠENÍ
Přední a zadní vzpěry MacPherson, spodní příčná, tlumiče Bilstein
Zadní: vzpěrami MacPherson, koncové spojení, tlumiče Bilstein
Brzdy
Přední a zadní: větrané kotouče, 4-pístové třmeny
KOLA
Přední a zadní 16 "z lehkých slitin
PNEUMATIKY
Přední: 230-45-16 Pirelli P7
Zadní: 275-45-16 Pirelli P7
Hmotnost: 890 kg
Nejvyšší rychlost: 225km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 4,2
Ayrton Senna Rally car test day1986
http://www.youtube.com/watch?v=BHYt270aYE8RS1700t Ford Escort
http://www.youtube.com/watch?v=g278L5IpeWs
Ford Escort RS 1700T na výstavě v Paříži





Ayrton Senna Rally car test day1986






