Ford Escort Mk IV 2.0
Datum: 1.2.2006
Text: Aleš Darebník
Foto: Martin Kokeš, Petr Matouš
Jméno: Petr Matouš
Přezdívka: Mr. Dynaboom
Tak tento Ford Escort sjel z výrobní linky někdy v roce 1988 a nikoho tenkrát ani nenapadlo, že po 15 letech bude vypadat tak mladě. Vše začalo v roce 2000 docela nevinně, ale a úprav postupně přibývalo a přibývalo... Zásadní zlom přišel v říjnu roku 2002, kdy byl escort podroben důkladné tuningové kůře a výsledek dvouleté snahy a námahy vidíte sami...
Otázky a odpovědiProč se právě tato značka stala Tvou obětí?Ani nevím, už jsem ho vlastnil, když mě tahle nemoc dostala.
Čím chceš oslnit fanynky? Rychlostí nebo nádherou své tuningkáry?Nejlépe obojím ne? Není to vidět?
Kdyby ses měl rozhodovat znovu, jak se sériovkou naložit, vypadal by Tvůj miláček dnes stejně?To netuším, ale nechtěl bych to absolvovat znovu. Auto v krabicích, omámení laminátem, ruce až na zem z broušení. Dej pokoj.
Jaký je výkon Tvé audio aparatury?Na hranici snesitelnosti, alespoň mé. Pro ostatní už asi za hranicí. Teď trošku měním priority a pouštím se do čisté multimédie. To znamená nepříliš brutální tlak, ale spíš záměr udělat z auta pořádné kino...
Jak reaguješ na projevy nepochopení svého hobby?Reakce jsou různé, ale nic jiného jsem ani nečekal. Já taky nerozumím všemu. Nemusím být pochopený. No a vy mi přeci rozumíte, ne?
Jaké další auto bys chtěl mít nebo si koupit?Žádné, protože své neprodám a na další se už nikdy nezmůžu.
P.S. Už mám v práci starou Cortinku MK1 tak až se budu nudit třeba z ní něco bude, ale mám strach že k tomu asi fakt nebudou přebytečné korunky.
Upravoval jsi už auto někomu známému?Všem kamarádům okolo. A důvod? Když už na svém jen dolaďuji, tak jsem rád, že se můžu realizovat na autech ostatních. Díky všem, že mě k tomu pustí.
Co na Tvůj úlet říká Tvá drahá polovička?Už se raději nevyjadřuje, a to je dobře.
Co říkáš na nekonečný svět tuningu? Už Tě přijal do svých řad a máš tu čest se řadit mezi stejně postižené?Já doufám, že ano, mezi nějaké postižené se řadit musím, ať tolik nevyčnívám z řady. V současné době pro všechny postižené dělám Tuning Cup tak snad mi ta Vaše přízeň ještě nějakou dobu vydrží.
1. Stylingové úpravyÚpravy exteriéru:Vyklápěcí přední dveře; zamračená kapota; vytažené blatníky; odstraněný prostor pro rezervu,
zavařené přední a zadní čelo, zadní kliky, střešní žlábky, zadní boční okna; kompletní vyhlazení
(motorový prostor, spodní část kapoty, sváry dveří); přední nárazník vlastní výroby; prahy Tune&Car;
světlomety VW Polo, boční blinkry VW, zadní světla BMW E36, vše čirá optika; zrcátka M3; přední
kliky Audi 80
Kola + Pneu: Kola MOMO GTR 7x17“, pneumatiky 205 40 R 17 Semperit Direction Sport
Lak:Červený, přelitý čirým lakem, odstín LP3G VW
Styling motorového prostoru: Kompletní vyhlazení motorového prostoru, odstranění topení, baterie a veškeré viditelné
elektroinstalace, chrom komaxitové díly motoru,
Úpravy interiéru (mimo zavazadlový prostor): Laminátové díly, sedadla Suzuki Swift, koženkové čalounění v kombinaci s lakem.
Úpravy zavazadlového prostoru:Laminátová zástavba pro audio sestavu
Styling podvozku:Nápravy v chrom komaxitu
Audio (použité komponenty):autorádio Alpine CDA 9855R, zvukový procesor Alpine PXA H 701, DVD přehrávač Macrom
M9900, Sony Playstation II, 7" a 10" monitor Macrom, couvací kamera Macrom, měnič napětí 12V –
220V, 3x zesilovač Magnat Combat 2000, 1x Combat 4000, 1x Macrom M1A 460 a M2A 450, 5x
Subwoofer Magnat Destructor, 2x přední kompo systém Macrom Extreme 16 cm s výškami Extreme
3,5, 1x centr. repro Macrom M1S 50, 1x zadní kompo systém Macrom M1S 50, 1x zadní kompo
systém pro venkovní ozvučení Phase Linear CF 165.25, 1x Kapacitor Dragster 3F Macrom 1F, 2x
gelová baterie Exide Maxxima, napájecí kabely Alfatec Silver, cinch kabely Macrom M1 Extreme,
rozvodné bloky a pojistková pouzdra Dragster a Macrom, kompletně vytlumeno Dynamatem
(Dynamat Xtreme, Dynaxorb, Dynaplate, Dynaliner, Tac Mat)
2. Tuning – technické úpravyTuningové úpravy motoru:původní 1.4 vyměněna za 2.0 16V Zetec Mondeo 150 PS
otevřené sání přes filtr Kingdragon
chiptuning
setrvačník Ford Escort XR3i 1.6
spojka Ford Escort RS Turbo 1.6
převodovka Ford Fiesta 1.6, zkrácené rychlosti
ventilátor a nádobka chlazení Škoda Fabia
výfuk Ford Escort 1.6 RS Turbo
střední díl výfuku Ford Escort 1.6i
zadní díl výfuku na zakázku Laityng, dvě koncovky
Tuningové úpravy podvozku:Přední kotoučové brzdy Audi A6 285mm, zadní kotouče Ford Focus, pérování stavitelné tuhosti
Koni + Eibach,
Tuningové úpravy karoserie:Funkční výdechy horkého vzduchu z motorového prostoru
Ocenění1. místo nejlepší tuning Ford, Ford sraz Plzeň 2001
2. místo nejlepší tuning Light Tuning Party 2001
1. místo nejhlasitější audio Hubice Tuning sraz Slovensko 2002
1. místo nejhlasitější audio Tuning Party Hradec Králové 2002
1. místo nejhlasitější audio db Drag Ford Total Berlín Německo 2002
1. místo nejhlasitější audio Tuning sraz Šumperk 2002
1. místo nejlepší tuning zahraniční produkce Tuning sraz Šumperk 2002
3. místo tuning Escort MKIII-IV sraz Ford Berlin Německo 2002
1. místo nejlepší tuning zahraniční produkce sraz Bludov 2004
1. místo nejlepší noční osvětlení vozu sraz Bludov 2004
1. místo nejlepší tuning zahraniční produkce dle diváků, sraz Pávov 2004
1. místo nejlepší tuning zahraniční produkce dle poroty sraz Pávov 2004
1. místo nejlepší noční osvětlení vozu sraz Pávov 2004
Best of best sraz Pávov 2004
1. místo nejhlasitější audio db Drag Ford Total Berlín Německo 2004
2. místo tuning Escort MKIII-IV sraz Ford Total Berlín Německo 2004
1. místo tuning Eskort MKIII-IV sraz Ford Hartkirchen Rakousko 2004
1. místo nej interiér sraz Ford Hartkirchen Rakousko 2004
1. místo nej úprava karoserie sraz Ford Hartkirchen Rakousko 2004
Nej tuningové auto srazu Žilina Dolný Hričov SK 2004
2. místo dB Drag Vyškov 2005
2. místo EMMA ESPL Vyškov 2005
2. místo dB Drag Mimoňské Války 7 2005
2. místo EMMA ESPL Mimoňské Války 7 2005
1. místo dB Drag Přerov 2005
1. místo EMMA ESPL Přerov 2005
2. místo dB Drag Ústí nad Labem 2005
1. místo EMMA ESPL Ústí nad Labem 2005
1. místo EMMA ESPL Vyškov 2005
1. místo dB Drag Vyškov 2005
3. místo MČR EMMA 2005










